Shadows12

Trådstartare
Hej! Jag har en häst som har haft vintervila sedan november. Hon har lätt att vara smal på vintern. Men nu vill jag få henne lite tjockare samtidigt som jag vill bygga muskler inför Gota Cupen. Någon som har tips på bra ridövningar? Klättrar redan i backar då jag rider ut alla dagar utom 3 dagar i veckan. Sedan vil jag veta någon som vet något bra foder! :) Sedan har jag en tjockare ponny som jag också vill bygga lite mer muskler på. Hon har också haft vintervila därav är hon tjock!

Tacksam för svar! //Julia

Sv: Mer tips!

Allting handlar om vad du har för analysvärden på grovfodret. Har du det?

När du vet värdena så är det enkelt (nja, ganska i alla fall) att pussla ihop en bra foderstat.

Sv: Mer tips!

Om hon alltid går ner på vintern och upp på sommaren (antar att hon då får gå på gräs) så tyder det på att hon får för lite näring på vintern. Analys av grovfoder och översyn av foderstaten är det som behövs.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 336
Senast: Juli0a
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 403
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar