orion_x
Trådstartare
Lillan har ju varit krasslig nu ett tag.. Och idag är hon jättehalt . Har haft fång, hade ett återfall igen för ca 5v sen. Men innan hon fick återfallet så började det med att hon blev stel och det började knäppa i lederna, främst i bogen. Jag trodde hon hade växtvärk och lät henne vila. Sen kom fångåterfallet och hon fick boxvila i 1,5v. Andra dagen på återfallet var jag i Kalmar och röntgade henne, hon rörde sig bra och var pigg. Men hon hade ju lite värme och puls så hon fick fortsätta stå inne. Sen dess har hon varit stel. Har kollat puls och så varje morgon och jag tycker inte att den är föstärkt, hade 48slag/min i morse och 54slag/min nu för ca 45 minuter sen när hon varit ute hela dagen. Jag tänkte att hon kanske var så stel för hon står stilla så mycket i hagen så jag plockade på henne en däckel och tänkte tömköra försiktigt en sväng så hon fick något att göra, men vi kom inte så långt, för hon var jättehalt i traven. Hon tar superkorta steg i skritten. När jag hade tagit in henne på gången igen så vill hon inte gå ut, hon bara står. Vänder henne försiktigt och leder in henne i boxen. Vill knappt vända och vill inte backa. Men på något sätt så känns det ändå inte som om detta är fång . Någon som har en ide?