Mentaltest

Sv: Mentaltest

Hej.. har oxå undrat över detta... Samt om jag FÅR göra det med min tik, då hon är renrasig schäfer men inga papper? o inga långa svar om hur dumt det är med oreg m.m. Bara ett svar tack//My
 
Sv: Mentaltest

Svarar er båda två.

Endast hund som är registrerad i SKK eller motsvarande utländsk kennelklubb får delta i korning/mentaltest. Oreggade hundar får alltså inte vara med, men däremot kan de mentalbeskrivas (om plats finns vill säga).En korning/MT är både en meritering av hunden och en avelsutvärdering för bruks-raser så för mig är det inget konstigt att det är stängt för blandraser och oreggade hundar.

Ägaren till hunden behöver däremot inte vara medlem I SBK och måste således inte vara medlem någonstans alls för att få anmäla hunden. Däremot måste man då ha egen gällande ansvarsförsäkring.
 
Sv: Mentaltest

Vissa säger att det räcker att vara medlem i Rottisklubben/SBK, vissa säger att det räcker att vara medlem i SKK ???

Jag trodde att man måste vara medlem i Rasklubben/SBK och SKK ??!!

/Susz
 
Sv: Mentaltest

Det står ingenstans i reglerna att hundens ägare eller förare måste vara medlem i vare sig SKK eller SBK. Jag har korat hund utan att vara medlem i SKK och en kompis utan att vara medlem i SBK, så krav på något medlemskap föreligger nog inte alls. De kollar ju knappast medlemsnummer när man anmäler.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 474
Senast: Rugge
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
539
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 187
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 865
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp