L
liljekonvall
Skulle vilja höra era tips på hur ni mentaltränar eran hund och hur ni stimulerar dem inomhus.Jag har läst tråd efter tråd och det går inte riktigt in i mitt huvud() VAD som tröttar ut hunden.En del skriver om aktivetetsleksaker andra om olika trix och en del om lydnad eller sök/spår.Det jag menar (har problem att formulera mig)är vad jag kan göra för att trötta ut min 10 månaders tik.Jag har köpt två så kallade dog smart.Det är spel som du på det ena ska lyfta klossar för att det ligger godis under och ett där du ska snurra på en skiva o godiset ligger i hål under.Min hund fattade detta på en minut och jag kan liksom inte se vad som tröttar ut henne.Likaså har jag lärt henne lite trix som att spela död,rulla runt,tacka med tassen,vänta på varsågod mm.Under våra promenader övar vi gå fint i kopplet,stanna,sitt,sitt o vänta,ligg och vänta.När hon är lös alternativ i lina så övar jag mycket inkallning vid möte och sådär.Ibland kör jag kortare dressyrpass med en hel del lek inblandat och ibland åker vi till en enslig skog tillsammans med någon annan som har hund så de får busa av sig ordentligt.Jag har också ben,andra leksaker och en aktivitetsboll(med hål för godis).Några ggr har jag lagt godisspår(både inne och ute)och gömt godis lite här och var.Min fråga är....Räcker detta eller vad kan man mer göra annars? Hon är en blandras av golden/labbe o schäfer