Mensuppskjutande (primolut?), heelp!

Filifjonkan_

Trådstartare
Ska, om mindre än en månad, åka till Thailand för första gången i mitt liv :banana: SEMESTEERRRRR! Åh, så pepp. MEN! Den beryktade lingonveckan kommer, efter ett smärre cykelbyte (haha, som om man gått och bytt ut sin gamla monark) infinna sig EXAKT på dagen för avresan :( Alla här förstår ju paniken som uppstår, för det första vill man inte flyga i tretton timmar med mellanlandning i nåt gammalt arab-emirat med mensen från helvetet (i get that, ja) men än mindre vill man ju gå runt och löka i 40-gradig värme och samtidigt mensa järnet. Nej, nej, nej!

Nu har jag inte en dag i mitt liv mixtrat med p-piller eller dylikt, men tänker ändå att nej, den här gången blir det inget! Tänkte därför kolla hur det funkar med såna mensuppskjutande (primolut, googlade jag mig till?) och var jag får tag i dem. Vanlig vc eller? Och hur pass fort kan man få tag på dem? Hur funkar de? Osv. Ge mig allt ni har :D
 
Sv: Mensuppskjutande (primolut?), heelp!

Før mg har det alltid funkar klockrent. :) Ring Vc, jag har fått mina via telefon utan att behøva besøka dom eller liknande, alltså på samma dag. SKa børja 3-5 dagar innan førvæntad mens om jag inte minns helt fel. Ær några år sedan jag anvænde det nu. Men dom har ræddat mig många gånger.

Trevlig resa!:)
 
Sv: Mensuppskjutande (primolut?), heelp!

Åh, vilket bra svar! Känns betryggande :D Väntar på att vc skall ringa tillbaka här, hoppas det går smidigt ^^

Hur länge kan man ta primolut, och hur snabbt efter att man slutat kommer mensen tillbaka? :o
 
Sv: Mensuppskjutande (primolut?), heelp!

Tror man får ta det 14 dagar, men vet att jag tagit det lite længre vid något tillfælle. Før mig har det sen tagit 2-4 dagar innan mensen kommer. :)
 
Sv: Mensuppskjutande (primolut?), heelp!

kl

När jag skulle ha tag på Primolut ringde jag Vc och hämtade sedan ut på Apoteket (kanske annorlunda nu? Detta var några år sedan.)

Supersmidigt att använda, fick dock en helvetes mensvärk när jag slutade med tabletterna och mensen skulle köras igång igen.. Men det kan det ju vara värt. ;)
 
Sv: Mensuppskjutande (primolut?), heelp!

Sen kan jag väl tillägga att på mellanlandningen i "nåt gammalt arabemitat" så kommer flygplatsen vara betydligt modernare än vad du kan uppleva i Europa ;)
 
Sv: Mensuppskjutande (primolut?), heelp!

Sen kan jag väl tillägga att på mellanlandningen i "nåt gammalt arabemitat" så kommer flygplatsen vara betydligt modernare än vad du kan uppleva i Europa ;)
Precis vad jag tänkte! :D
 
Sv: Mensuppskjutande (primolut?), heelp!

Hej!

Jag har bara testat primolut en gång och då började jag blöda samma dag jag tog första tabletten. Jag tog en till dagen efter, eftersom jag inte alls skulle blöda då, men inte hjälpte det. Dessutom bestämde sig kroppen för att köra en 2 mensperioder på en månad månaden efter (när jag var i Italien, tack för den!).

Nästa gång jag behöver koll kommer jag äta vanliga ppiller, så kan jag styra själv istället för att hoppas att min i vanliga fall så lydiga kropp plötsligt ska börja bråka.

/Lavinia
 
Sv: Mensuppskjutande (primolut?), heelp!

Jag tar Primolut ganska regelbundet, och det har bara fungerat bra för mig. Måste ta dem minst en dag innan mensen är beräknad, sedan kommer den tillbaka samma dag som jag slutar, dagen efter. Aldrig haft några biverkningar, och då är jag så pass känslig att jag aldrig kunnat ta vanliga p-piller.

Jag ringer också bara VC och ber om ett recept, har aldrig behövt åka dit eller undersökas.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp