Mens eller ej....

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Eina

Hej alla glada! :D

Då är vi inne på vårt andra försök. Alltså med ÄL-tester och allt vad det heter ;)

Jag skulle fått mens i tisdags, igår droppade ett par droppar rosa flytningar, inte alls mens-färgade. Idag kom ytterligare ett par. Jag har inte den vanliga mensverken som kommer några timmar innan syndafloden kör igång, men väntar på mensen.

Gjorde ett grav-test i måndags, alltså en dag innan beräknad mens och det såg ut såhär:
phpqsw8cl.jpg


Visst är det negativt?

Är det ngn som vet om några problem att skaffa barn om man som liten haft brist på tillväxthormon?

Ska testa igen på lördag om mensen inte kommit.
 
Sv: Mens eller ej....

30 som läst, ingen som kan svara :(

ni kan väl i alla fall tyda testet? För visst måste det vara negativt?
 
Sv: Mens eller ej....

Jag förstår mig inte på det där testet, så det kan jag inte svara på.

Kan bara önska dig lycka till i dina fortsatta försök :)

Jag hade skickat lite bli-gravid-hur-lätt-som-helst-gener åt digom jag bara kunde! :D
 
Sv: Mens eller ej....

Jag ser inte heller hur det ska vara. Hur ser det ut när det är positivt?

Hoppas att det är du som läst fel :) och att det är positivt.

Javan
 
Sv: Mens eller ej....

Tack töser!!:bow:

Men det verkar som om mensen släppt loss sina flödningar :(

Testet skall ha två streck om det är positivt. Tittar man noga, KAN man se pyyyyyyyytttttteeeee svag antydning till vänster om det starka strecket.

Kolla instruktionerna på : (STOR bild)
http://mirres.50webs.com/sv/images/Teststicka.jpg
Teststicka.jpg


Har beställt Rosenrot, det ska tydligen både öka fertiliteten och sexlusten!!:rofl:
 
Sv: Mens eller ej....

Jag tog mej friheten att spara ner bilden och ljusa upp den lite, för bilden var väldigt mörk (min skärm e koko) och det ser faktiskt ut som ett väldigt väldigt svagt streck. :)
 
Sv: Mens eller ej....

jamen om det är två streck så är det väl positivt?! Jag ser ju strecket ända härifrån :P
Med de test jag provat så står det att även om det är ett MYCKET svagt streck så är det positivt. Tidigt början av graviditet så har man inte så mkt hormoner som ger utslag på ett "hemmatest" enligt apotekaren. Vad säger ni mer erfarna?
 
Sv: Mens eller ej....

Mmm, jag vet inte jag... Igår kom syndafloden, så om jag var gravid har jag nog fått missfall. Eller kan man ha så mkt mens, och ändå vara gravid?

Jag ska testa snart igen, för säkerhets skull :D Tror jag tar det på lördag-morgon (imorgon). Om inte mensen rinner för mkt:eek:

Ooo, jag ville se ett streck, trodde det var mina ögon som lurade mig...

Men det kan ju som sagt vara ett tidigt missfall oxå.:(

Får hem Rosenrot vilken dag som, ska börja med det så fort jag testat negativt :)
 
Sv: Mens eller ej....

En liten fråga, har du kollat upp dina hormonvärden, bara funderar eftersom du frågade om brist på tillväxthormon som barn?

Annars kan det ju vara en idé att göra det om man haft annorlunda värden innan, istället för att börja med naturläkemedel. Det är ju väldigt vanligt att man till exempel har för höga testosteronvärden som försvårar barnalstrandet. Och det är ju ganska lätt kollat och åtgärdat.
 
Sv: Mens eller ej....

Ja, jag kollade dem i slutet av förra året, och går på regelbundna besök vartannat år för att kolla alla nivåer av allt möjligt :D

Jag frågade då om det skulle vara problem för mig att skaffa barn, och läkaren sa att det inte skulle vara det...

Så jag provar tex rosenrot, och hoppas på det bästa :)

Men tackar hemskt mkt för ditt råd! :bow:
 
Sv: Mens eller ej....

Det var inget,t estade i lördags igen, det var helt vitt där teststrecket skulle varit. Så vi försöker en tredje gång :)
 
Sv: Mens eller ej....

Tråkigt att höra!

Vi misslyckades precis med vårt 11:e försök. Det blir jobbigare och jobbigare för varje gång... Jag åt pergotime denna månaden (försöker med det trots att jag inte verkar ha problem med ägglossningen), men det gav ingen effekt. Nu kommer en månad där vi kör på som vanligt för att sedan äta pergo igen månaden efter. Är jag fortfarande inte gravid då ska jag få göra spolning av äggledarna. Sen återstår inget annat än att ställa sig i kö för IVF...
 
Sv: Mens eller ej....

Vi hålller också på förfullt.. känns som om tien går vääääldigt långsamt just nu hehe..
På en bilden ser det ut att du inte är gravid, tyvärr!
Usch vad trist... veet precis hur det känns!!!!!:(
 
Sv: Mens eller ej....

Lupino skrev:
Tråkigt att höra!

Vi misslyckades precis med vårt 11:e försök. Det blir jobbigare och jobbigare för varje gång... Jag åt pergotime denna månaden (försöker med det trots att jag inte verkar ha problem med ägglossningen), men det gav ingen effekt. Nu kommer en månad där vi kör på som vanligt för att sedan äta pergo igen månaden efter. Är jag fortfarande inte gravid då ska jag få göra spolning av äggledarna. Sen återstår inget annat än att ställa sig i kö för IVF...

KÖR HÅRT!:banana: :banana: :banana: :banana: :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ja, som trådrubriken lyder... Jag börjar bli fundersam över om det är något fel, eller om det är att anse som helt normalt. Bakgrund...
Svar
14
· Visningar
1 590
Senast: Sedna
·
Kropp & Själ Jag har tagit p-piller i ungefär två månader och en gyn sa att jag bara behöver ha mens två ggr per år om jag vill, så jag har inte haft...
Svar
0
· Visningar
1 066
Senast: Azalea
·
Övr. Barn Hej, anonymt nick.. Jag skulle behöva lite hjälp att dividera detta med er som har lite mer koll än mig. Jag har aldrig varit direkt...
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Brio
·
Kropp & Själ Detta är en aning pinsamt men nu blev det ändrade planer och det har blivit mer "akut". Jag har gått på p-piller (de blåa och gröna) i...
Svar
5
· Visningar
1 871

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp