Ja det var väl något sådant här jag funderade på och var lite orolig för. Hon är precis som vanligt i övrigt. Äter, leker, kissar, bajsar osv. helt normalt. Är lika tokig som vanligt
Jag har inte sett henne äta mycket gräs och inte heller sett henne kräkas men jag har ju ärligt talat inte koll 100% av tiden då hon är ute mycket nu.
Men fy
Hon är en katt med ganska okänd bakgrund. Det jag vet är att hon blev omhändertagen från ett liv i misär, hon hade bott i en lägenhet med en alkoholiserad människa ihop med en mängd andra katter där de hade fått föröka sig hej vilt och det uppdagades när människan blev vräkt pga sanitär olägenhet. Hon kom till mig från ett katthem för drygt två år sedan och var då mycket skygg. Idag är hon motsatsen till skygg. Hon bedömdes då, när hon omhändertogs, vara mellan 1-2 år gammal. Med tanke på det jag vet om hennes bakgrund finns ju både risken för inavels problem (hon har den där speciella kroppstypen som inavlade katter kan få) och andra problem som beror på uppväxten så det är inte helt främmande för mig att det kan finns diverse problem pga det.
Jag får ringa veterinären och boka tid för en koll helt enkelt.
Tack för era svar!