Som andra har sagt så är det inte konstigt att de har statistiken och vet vem som öppnar/inte öppnar nyhetsbreven. Däremot är det, som marknadsföring sett, ett konstigt mail att skicka ut.
Om de nu av någon anledning (utrymme, kostnader etc) inte kan behålla hur många prenumeranter som helst så... ta bort dem då? För det borde inte vara något som helst problem att ta bort prenumerationen på nyhetsbrev men ändå behålla kundens övriga uppgifter.
Att skicka ett fjöntigt mail som i princip ber kunden att "dumpa" dem gör visserligen att kunden blir påmind om företaget, men på ett helt igenom negativt sätt. Märklig strategi.
Om de nu av någon anledning (utrymme, kostnader etc) inte kan behålla hur många prenumeranter som helst så... ta bort dem då? För det borde inte vara något som helst problem att ta bort prenumerationen på nyhetsbrev men ändå behålla kundens övriga uppgifter.
Att skicka ett fjöntigt mail som i princip ber kunden att "dumpa" dem gör visserligen att kunden blir påmind om företaget, men på ett helt igenom negativt sätt. Märklig strategi.