Som andra har sagt så är det inte konstigt att de har statistiken och vet vem som öppnar/inte öppnar nyhetsbreven. Däremot är det, som marknadsföring sett, ett konstigt mail att skicka ut.

Om de nu av någon anledning (utrymme, kostnader etc) inte kan behålla hur många prenumeranter som helst så... ta bort dem då? För det borde inte vara något som helst problem att ta bort prenumerationen på nyhetsbrev men ändå behålla kundens övriga uppgifter.
Att skicka ett fjöntigt mail som i princip ber kunden att "dumpa" dem gör visserligen att kunden blir påmind om företaget, men på ett helt igenom negativt sätt. Märklig strategi.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
694
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på... 2
Svar
37
· Visningar
2 963
Senast: hastflicka
·
R
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 090
Senast: Kirre
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka
Upp