Som andra har sagt så är det inte konstigt att de har statistiken och vet vem som öppnar/inte öppnar nyhetsbreven. Däremot är det, som marknadsföring sett, ett konstigt mail att skicka ut.

Om de nu av någon anledning (utrymme, kostnader etc) inte kan behålla hur många prenumeranter som helst så... ta bort dem då? För det borde inte vara något som helst problem att ta bort prenumerationen på nyhetsbrev men ändå behålla kundens övriga uppgifter.
Att skicka ett fjöntigt mail som i princip ber kunden att "dumpa" dem gör visserligen att kunden blir påmind om företaget, men på ett helt igenom negativt sätt. Märklig strategi.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
680
Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 803
Senast: hastflicka
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 013
Senast: Kirre
·
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 019
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp