Men va f-n !

dobbis

Trådstartare
Jag har gjort bort mig och behöver hjälp :banghead:
För 6 tim sedan ställde jag in en gjutjärnsgyta i ugnen,sen fyllde jag den med kött och div,nu är min pulled pork klar,MEEEEEEEEEEEEEEEn
Hur fan ska jag få ut den ? Glömde att jag har en bruten handled :o

Sv: Men va f-n !

Har den två handtag? Sätt ett rep eller liknande om båda handtagen och lyft det som en hink? Om du kan trassla dit det utan att bränna dig förstås. Eller lyfta med ena handen och stödja med andra armen ovanför handleden?

Ställ en pall/ett soffbord eller något liknande som hamnar i lite lägre höjd än ugnsgallret bredvid ugnen, dra ut gallret en liten bit och dra sedan över grytan därpå :p Alternativt be en granne om hjälp.

Stäng av ugnen, öppna luckan, hacka sönder köttet och skopa över det i en mindre skål och ät eller ställ in i kylen?

Stäng av ugnen, öppna luckan, hacka sönder köttet och skopa över det i en mindre skål och ät eller ställ in i kylen?

Så kan jag ju göra,tänkte inte på det.:D

Vet ni hur ställd man blir när man inser att man inte vet hur/vad man ska göra i en sådan enkel vardaglig grej ?

Har den två handtag? Sätt ett rep eller liknande om båda handtagen och lyft det som en hink? Om du kan trassla dit det utan att bränna dig förstås. Eller lyfta med ena handen och stödja med andra armen ovanför handleden?

Aldeles för farligt med bara en hand,kan inte stödja med vä arm alls under armbågen.

:rofl: Förlåt, men det hade varit något som jag hade kunnat göra.

Hoppas det går bra med maten och handleden!

Precis som Pegasus säger,det var ju inte så svårt att få in den i ugnen,då var den ju både tom och kall, 6 tim senare var den varm,full med kött o vätska och då insåg jag att jag inte tänkt hela vägen :o
Jag löste det med att skopa ur allt till en tom, kall, kastrull med handtag,så nu står allt i kylen.
Och dagens middag är räddad.:d

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 661
Senast: Fraegd
·
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
89 682
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat