Men kan jag få ha min hund i fred tack!

Mirre

Trådstartare
Jag ska fanimej ta mina djur och flytta ut på en öde jäkla ö nånstans!:mad: :( Syskonen är här och som vanligt ska dem på Bamse och bestämma över honom. Trycker ner honom i golvet och "ska visa vem som bestämmer":mad: Säger åt dem men får bara svaret "käfta inte upp dig mot mig":eek: :mad: :(
Ber dem att inte busa upp honom eftersom han stressar upp sig och är jättesvår att få tyst på sedan. Men inte fan lyssnar dem
Så klart blir jag förbannad och då får JAG skäll av föräldrarna för att jag är så otrevlig:eek: :cry:

Förlåt så jäkla mycket då! Men den enda som gör något med denna hund och aktiverar honom öhvt är jag. Lär jag honom något så sabbar resten av familjen det. Ändå säger föräldrarna att "du får ta över Bamse. Han håller sig till dig så då får han bli din" Fast dem vill inte skriva över honom på mig än:cool:

Känns så lockande att göra nåt då.

bara jag som överreagerar eller?
 
Senast ändrad:
Sv: Men kan jag få ha min hund i fred tack!

Förstår dig.



Jag blir trött på folk som inte kan låta bli ens djur.
Och om det är familj får dom ju ändå respekta.

Är det små syskon lr?
Då borde få lära sig lite vett om hur man beter sig mot djur.
 
Sv: Men kan jag få ha min hund i fred tack!

Nej dem är äldre, vuxna människor.
Så lite vett borde dem ha tycker jag:crazy:
 
Sv: Men kan jag få ha min hund i fred tack!

Blir bara så :mad:
Fick höra nu att jag får inte tala om att Bamse är min dör brosan.
För han blir så avundsjuk:crazy: Eeeh jaha? Så jag ska ha egen hund men måste dölja det?

Känns som att det bästa är att låta honom bo kvar hos dem. Fast då får han väl aldrig komma ut annat än på tomten:smirk:
 
Sv: Men kan jag få ha min hund i fred tack!

Vet PRECIS hur du känner dig.
Ville ta med familjens collie när jag flyttade hemifrån för det var jag som hade hand om honom. Borstade, klippte klor, gav mat, gick ut, tränade osv.. Men det fick jag inte för "han är familjens"..

Brukar åka dit så ofta jag kan och gå lååånga promenader med honom i min egna valp, samt borsta honom.. Har äntligen fått min pappa att ta med hunden till en som klipper klor också då han ör LIVRÄDD för det (tog bara 5 år att få honom att fatta det:smirk: )


-suck-
 
Sv: Men kan jag få ha min hund i fred tack!

jag tror inte alls du överreagerar. det är väl du som har honom? han ska lyssna på dig och inte dina syskon
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 530
Hundavel & Ras Jag funderar skarpt på att skaffa mig en till hund kanske om ett år. Jag har några raser i åtanke, men tycker det är super svårt...
Svar
14
· Visningar
1 522
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 187
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej alla, ny här på hundforumet på buke. Jag har ett problem. Min sambo köpte för lite mer än ett år sedan en vorstehvalp, en hane...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
12 746

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp