Men hur svårt ska det vara?

alazzi

Trådstartare
Nu har jag letat efter en kompis till Kashi ett tag och det verkar ju hur svårt som helst. Visste inte att det var så ont om raskatter till salu. Har sökt på hemsidor och på annonssidor på nätet. Och inget napp ännu.

Hade kontakt med en uppfödare som då har kattungar men hon har inte svarat på mail på snart en vecka, och jag har sett att hon har varit aktiv på ett kattforum på nätet så datortillgång har hon haft. Börjar misstänka att hon inte vill sälja till mig? Mystiskt att inte svara på köpförfrågan tycker jag. Det hastar förstås inte med svaret eftersom kullen är ny, men jag vill ju ha besked om vi kan köpa någon katt ur kullen och vilket pris det handlar om. Kollar mailen ofta för att se om hon har svarat.

Min man har ringt på många annonser men alla katter har redan varit sålda när han har ringt, trots nya annonser? Folk är värdelösa på att ta bort sina annonser när katterna är sålda. För att inte tala om hemsidor. Här hittar man massor med fina katter i lämplig ålder som ska vara till salu. Men när men sen ringer så är katterna givetvis sålda.

Ok, vi är inte beredda att åka hur långt som helst, det begränsar ju urvalet lite. Vill inte ha längre resa än att man kan klara det på en dag t.o.r. När vi hämtade vår Kashi så var det på gränsen att det gick att åka på en dag, och det var riktigt dryg resa.

Sv: Men hur svårt ska det vara?

Ni är inte på väg till Sverige i närmaste då ?
jag har en kompis med underbara Oci-kattungar !
Inte för att jag vet om nån är kvar

Vi kanske ska importera katt från Tyskland, så om du hittar en katt i Sverige som du vill ha så kan vi ju mötas på halva vägen ;)

Jag kommer få Bängalningar snart,(dräktig nu) orkar du vänta kan du få först i tur. ;)

Vi reser först till Sverige i augusti så det dröjer ju. Men i Sverige hittar jag fina katter som jag gärna skulle köpa. Men jag har inte helt gett upp än, har ju bara letat i en månad.

Har du lagt ut egna annonser?
Att du vill köpa en katt?
Kanske kan få napp på det viset?

Nej, det har jag inte. Min tyska är rätt usel:crazy:Och sen är jag rädd att seriösa uppfödare ska tycka att man är skum som annonserar, liksom, vad är det för fel på henne?

Jag har ju visserligen hittat katter till salu, men prismässigt en bit över min smärtgräns.

Annonsera på engelska?
Skriv som det är i annonsen, att du bor där och där och är kass på tyska?
Eller be en vän fixa annonsen åt dej?

Det där med pengar vet jag hur jobbigt det är när det är den biten som hindrar.. Ibland önskar man att man vore milionär, så man faktiskt kunde unna sig dom där småsakerna här i livet..

Ni är inte på väg till Sverige i närmaste då ?
jag har en kompis med underbara Oci-kattungar !
Inte för att jag vet om nån är kvar

Asså, jag e för nyfiken för att låta bli och fråga.
Vem har Oci bebisar, och jag vill se bilder!!:bump::D
*LÖVE*;)

Jippie! Har fått mail från uppfödaren nu och det fanns en mycket bra anledning till varför hon inte hade svarat. Har fått prisuppgift och bilder på katterna. De är ljuvligt söta.

Så om 12 veckor sisådär kommer det en snöbengal i huset.

Vad spännande!

Du får hålla oss uppdaterade med bilder! :)

Jag hoppas att vi ska få besöka katterna snart och ta egna bilder. Konstigt så snabbt man ändra sin smak. När jag först såg Seal Lynxpoint katterna så tyckte jag att de var lite tråkiga, men nu uppskattar jag även dem. Det är dottern som absolut ville ha en vit katt och nu när vi redan har en svartspotted så kan man ju gärna ha en som är annorlunda tecknad.

Nu blev jag ju jätte nyfiken!
Kan du kanske skicka PM med hemside adress?

Grattis till kissemiss!

Jag är jätteglad över att vi till slut hittade en lämplig katt. Längtar verkligen efter att få träffa honom och fotografera egna bilder. Hoppas att allt går i lås.

Jag hoppas att vi ska få besöka katterna snart och ta egna bilder. Konstigt så snabbt man ändra sin smak. När jag först såg Seal Lynxpoint katterna så tyckte jag att de var lite tråkiga, men nu uppskattar jag även dem. Det är dottern som absolut ville ha en vit katt och nu när vi redan har en svartspotted så kan man ju gärna ha en som är annorlunda tecknad.
Ja, visst är det konstigt! Det finns ett mystiskt marble-begär som är allmänt känt inom bengalkretsar. Först är man helt inställd på svartspotted och när man har en sådan börjar man mkt motvilligt att draaaaas låååångsamt till marble-mönstrade katter. Eller snö-varianterna. Och man förstår inte alls varför man avfärdade dem som tråkiga och inget speciella när man började kika på bengaler. Lustigt det där... ;)

Jag lider för närvarande av lätt marblebegär, men en riktigt snygg snöbengal som behåller sin ljusa bakgrund och med kontrastrika spottar... snyggt! :love:

Ja, jag hade gärna köpt en marble också, kul med en katt som skiljer sig i utseende från en som är spotted.

Tyvärr finns bara två av dem i livet idag, två var väldigt svaga och svarade inte ens på stödmatning.
Men de två som lever, tror jag är två töser, går stadigt upp i vikt.
Så de kommer nog bli stora och fina. :D
Sen ska jag betämma mej för vilken jag ska behålla... :d

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, hur gör man egentligen? Det finns nog många både säljare och köpare här inne som kanske har svar. Jag vill och behöver ha en ny...
2
Svar
31
· Visningar
4 288
Senast: Kiwifrukt
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 619
Övr. Katt Nå jag vill höra, hur fick ni de katter ni har idag? Solskenshistorier eller var ni hos en uppfödare och valde den sötaste kissungen...
2
Svar
21
· Visningar
3 002
Senast: Sinfonie
·
P
Övr. Katt Jag planerar ett kattköp, renrasig eller huskatt spelar mindre roll, dock är jag lite kräsen när det gäller utseendet. Är ute efter en...
Svar
9
· Visningar
1 075
Senast: Generalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama