Men hjälp !

Mynta2

Trådstartare
Jag har en gammal dator, jag har Win-98 MEN efter haveri lyckades jag bara få Win-98 första versionen. Har ALLTID haft andra versionen utan problem. Den är instabil den första, jag vet. Men nu fåre va nog. Vareviga sida med lite rörligt blir: denna felmedelande..typ skicka eller inte. Ni vet nog ?!

Jag testade om det ev kunde vara så att det var flash som jag inte hade..laddade hem, det funkade på en del sidor...men jag tror INTE den installeras.

Antar jag får installera om hela skiten (Explorer)..men det vill jag inte, fast å andra sidan har dom TYDLIGEN snickrat om Photobucket....så nu kan jag inte ens knappt komma till startsidan utan att detta felmeddelande visas. Jag kan heller inte komma in på en bostadssida jag i flera år kommit in på bara för dom flashat up sidan med rörliga saker hit å dit.

Vad göra ?
 
Sv: Men hjälp !

urk. 98. så länge sedan. troligen så är det nyaste verisonen av internet explorer som spökar, med error reporting service, men jag är inte säker. eftersom 98 inte var ett nt system så finns det ju inga services. urk. snälla, gå o snatta någon släktings windows 2000 skiva istället :|
 
Sv: Men hjälp !

Nä, det går inte eftersom min dator är så gammal så den har inte kapacitet för annat system ;)..Men sånt bryr jag mig inte om...Win 98 andra versionen krånglade ALDRIG, så varför byta ut den om den aldrig skapat mig problem ? Är ju bara första versionen som gör det. (tydligen). Tyvärr så kan jag INTE bara låna skivotr hur som helst eftersom alla kör med xp som jag känner härnere...
 
Sv: Men hjälp !

Jag tror minsann att jag har en Win -98 second edition liggande. För jag kör ju den på gammelburken. Ska kolla igenom CD-skivorna men inte förrän i morgon.

Jag hör av mig när jag vet.
 
Sv: Men hjälp !

En variant, om du vill ha ett lite bättre fungerande operativsystem som dessutom inte är antikt på din dator, är ju att du installerar någon typ av linux. Gratis är det också, och om du inte har något speciellt favoritprogram i windows som du bara MÅSTE ha (finns många "ersättningsprogram" i linux för de flesta windowsprogram), så skulle det troligen fungera alladeles perfekt för dig. Och det är ganska lätt nu för tiden.

Kika på tex http://www.ubuntu-se.org/
Ubuntu är ett bra nybörjarlinux.
 
Sv: Men hjälp !

Har du kört Win98 som inte krånglat (oavsett ver) är det bara att gratulera. Det är nog smått unikt.

Själv saknar jag inte alls Win98. Varken utan eller med SE-tillägget.

Fanns t o m en ver av Win95 som fungerade bättre än Win98. Visst. Den hade klara begänsningar men kunde man leva med det så var den aningen mer stabil än Win98 och framförallt krävde den inte lika mkt av hårdvaran.

Men för övrigt. Win 9x är history - RIP.

Linux låter som ett bättre alternativ.
 
Sv: Men hjälp !

Nja, så himla unikt är det inte. Det beror ju på vad man gör/vill med sin dator. Jag vill ju ingenting...kolla mail å hänga här...resten struntar jag i. Det är mina behov det ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Försök orka igenom texten för jag behöver hjälp! :) För att försöka göra en väldigt lång historia kort så har jag en vän eller numera...
2
Svar
24
· Visningar
2 334
Senast: Aliche
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 201
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 724
Senast: Araminta
·
Dressyr Jag har tidigare haft problem med vissa grundläggande övningar men nu, efter att kiropraktorn fått mig rak är det katastrofalt illa. Jag...
2
Svar
26
· Visningar
3 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Allt känns hopplöst…
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp