M
Madde71
Ni som har stor erfarenhet av att rida med sulor, vad har ni mellan sula och hov??? Jag vill gärna veta exakt märke på ev silikon eller liknande. Vilka typer av sulor använder ni? och varför?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har träffat på hovslagare som inte lägger mellan nånting och det gillade jag INTE.
När skon kom av var det grus sörja under sulan och hovven luktade mycket illa...
Det blev utan sulor i fortsättningen.
Jag eller rättare sagt min hovslagare använder bara Sole Pack (ev Pak) inte säker på stavning.
Det har jag haft de sista 6 åren. Hoven och strålen är kanon fin efter en hel säsong.
Ni som har stor erfarenhet av att rida med sulor, vad har ni mellan sula och hov??? Jag vill gärna veta exakt märke på ev silikon eller liknande. Vilka typer av sulor använder ni? och varför?
Jag undviker dock sula i det längsta och har insett att det är mycket olika hur olika hästar har behov av sula. Idealet är en oöm hov som inte behöver det oavsett underlag. En häst som även kan ta stentramp utan problem.
Hälsning Maja