mellan hindrena?!

Sv: mellan hindrena?!

1. Vad har ni för sits på olika hinder och mellan hindrena?
2. Hur tänker ni när ni rider an på ett hinder..och mellan hindrena?
3. Hur tänker ni när ni går igenom en bana?

1. Jag är lite lätt i sitsen, ibland kan jag sitta ner, men jag driver inte med sätet. min ponny är ganska viktkänslig så han stannar om jag driver med sätet! :crazy:
2. jag tänker nog bara att jag ska över och sedan fokusera på nästa!
3.Jag tänker varifrån jag ska svänga för att komma rätt, hur många galoppsprång, vilka vägar jag ska ta, var jag kan öka osv.

~Trepunktssits mellan hindren, sitter ner om det behövs.
~rider väl på känsla..
~tänker mig hur jag vill att det ska se ut när jag rider.

:banana:

1. Jag står i tvåpunktsits fram tills kanske 4 meter innan hindret då sätter jag mig ner.
2. Jag tänker att jag ska komma rätt och rakt. Försäka störa hästen så lite som möjligt och försöka följa med hästen inte hoppa innan.
3. Jag tänker vilka svängar jag ska ta, ibland döper jag hindrena för att ha roligare sätt att komma ihåg på men för det mesta går jag igenom och sedan tänker jag i huvvet visar mig själv ( pekar ) tills det sitter och jag kan den i huvvet utan att ens vara inne på banan.

:banana:

Mellan hinderna står jag upp i lite lätt sits så hästen får upp ryggen och inte får lika mycket tyngd på sig. Mot hindrena sätter jag mig ner lite tyngre och tänker på taxeringen eftersom ponnyn inte tar det i egna händer ;) När jag går igenom en bana tänker ja bara på vägarna och hur ja ska rida på hindrena

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
517
Senast: Freazer
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 336
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.