Melassfritt lucernhack?

bettysmatte

Trådstartare
Vad finns det för tillverkare av melassfritt lucernhack? Hur är det med Green-Power? Green-Power alfaalfa innehåller väl inte melass?

Senast ändrad:
Sv: Melassfritt lucernhack?

Vad finns det för tillverkare av melassfritt lucernhack? Hur är det med Green-Power? Green-Power alfaalfa innehåller väl inte melass?

Det innehåller lusern och lite sojalolja - helt OK för en fånghäst. Jag ger lite till min men inte så mkt det är dyrt.

Jag var och köpte nytt lusern igår pellets och hack. det hade gått upp en hel del!!!

Vad är det för värden på Green-Power Alfalfa? Jag tänkte försöka ge 5,5 kg hö + 0,5 kg lucern. Nu hade jag visserligen tänkt mig lucernpellets, och räknat på Kvarnbyfoder, men jag vill mycket hellre ha hack så hon har lite mer att plocka med. Enligt en ÅF ligger priset på 190 kr för en 20 kg säck. Har det gått upp mycket mer än så, menar du?

Jag gav ca 205 kr i går på CityGross. Det är ganska så mkt tycker jag!!
Jag får snart tänka om tror jag. Men det är ett trevligt foder fast egentligen tycker hon minst lika mkt om pelletsen. Men jag ger ett par ggr hack och ett par ggr pellets per dygn (+hö/halm/lite bete)

värdena är nästan samma som för den vanliga greenpowern. här har dom slutat sälja den, tyvärr!

håller med om att lusern har blivit svindyrt. :crazy: för ett par år sen kostade det 100 kr för pellets och 115 för greenpowern. nu betalar jag det dubbla. :eek:

fattar inte varför :confused:

Vad är det för TS?

Har aldrig fodrat med det, men tänkte räkna lite och kolla hur foderstaten skulle ta sig ut om jag gjorde;)

Liknande trådar

Foder & Strö Min ponny skulle behöva få i sig munkpeppar eller liknande för sin brunst. Grejen är att hon är kräsen. Försökte med NAF Oestress idag...
Svar
16
· Visningar
616
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
640
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 534
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka