melass förpackning

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare lkn02001
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 102
L

lkn02001

jag undrar om ngn vet om och var man kan köpa melass i lite mindre förpackningar är 40kg.

Sv: melass förpackning

har för mig att det bara säljs på stora dunkar, jag köper av en bonde i närheten i 2 liters petflaskor :angel:

hittade n¨ånstans i småland 5 liters förp. lite långt att åka bara

Vad ska du ha det till? Om det bara är för att blanda medicin eller liknande i kan du alltid köpa sirap. Det blir lite dyrare, men att köra och hämta fem liter kostar också pengar...

alltså. min flicka har haft grovtarmsförstoppning. och då är det viktigt att dom dricker mycket vatten. melassvatten är det allra enklaste att få i dom mycket av. varför melass är att rekommendera. dessutom sätter det likt betfor sprutt på magen.
jag har i alla år använt mig av melass vid kolik, befor när det inte funnits melass att tillgå.

Där ser man... Har tack och lov inte problem med hästar som inte dricker sedan jag gick från vattenkopp och satte ut rejält med vatten i hagen. Vätskebrist och kolik har jag haft en gång, det var en häst på boxvila som inte orkade med vattenkoppen. Sedan dess (efter att ha mottagit veterinärens jourräkning) har jag haft spann hos dem och faktiskt undvikit dryckesleda hästar.

jo, min dricker bara ur spann... bara ur vattenkoppen om hon måste... ändå hände det. vet sa att ibland vet man inte varför dom får...

Liknande trådar

Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
523
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
922
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
566
Senast: Elo
·
Hemmet Jag behöver talkpulver. "Rent" dvs utan oljor, parfymer eller annat gojs. Vilken typ av butiker kan tänkas ha sådant? :confused...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka