Melanomhäst

Wilfa

Trådstartare
Någon som hört det uttrycket och som kan berätta för mig vad det innebär? Hörde det av en veterinär som sa så om en flugskimmel och som sa att de ofta får melanom och då måste avlivas men att de dock brukar bli ganska gamla först.

Sv: Melanomhäst

Dels finns det "gamla" trådar i detta ämne, dels så är melanom en forma av långsamt växande cancer som drabbar i princip alla skimlar. Men som tur är dör minst 95% av naturliga orsaker och inte av sin cancer. Tyvärr så var min gamla häst en dom 5% som dog av sitt melanom.
Men leta du bland gamla trådar så hittar du vad du söker.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
348
Senast: Malva1978
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 583
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Samhälle Idag när jag var på Lidl och handlade efter jobbet så frågade kassörskan alla som handlat om de ville skänka 10 kr till barncancerfonden...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
7 709
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka