Meeting frågor

Krockodil

Trådstartare
Om tävlingen pågår Lördag och Söndag och man har bokat meeting uppstallning, är det då självklart att man får stalla in hästen på Fredagen? Är det vanligt/alltid så att tävlingsbanan får beträdas dagen innan meetinget börjar under vissa tider?

Sv: Meeting frågor

Jag brukar alltid kolla med tävlingsledningen och tala om om jag vill komma dagen innan själva tävlingen börjar (men på nationell nivå brukar det aldrig vara några problem, oftast inte på regionala heller). Ibland får man klara sig lite själv, det är ju inte alltid det finns funktionärer på plats i samma omfattning som under tävlingsdagarna. För det mesta får man inte rida på tävlingsbanan (TR) utan på något annat ställe om man kommer tidigt.

Sv: Meeting frågor

På alla meeting jag varit på har det varit helt OK att komma dit på fredag em/kväll istället för lördag morgon. Det är ju bara att ringa/maila och fråga om det går bra.
Att rida på tävlingsbanan är lite olika tycker jag, ibland har jag fått ridit på banan (antingen före eller efter staketen är framme), eller så får man rida på framridningen eller kanske i collectingring. Men det är ju samma sak där, ring eller maila så lär det förmodligen lösa sig.:)

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
801
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: Bufera
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 261
Senast: Fibusen
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka