Medstjälpare

aldente

Trådstartare
Har precis bakat med barnen, chokladmuffins. Båda stog på stolar och kivades om vem som skulle hälla i vad och vem som vem som skulle slicka.
Jag hade fullt upp att rädda skål och visp på bordet och ingridienser på rätt ställe.
Nu står dom i ugnen och förväntan är stor.....och smöret står kvar på spisen...

Inte är det första gången heller:p.

-Det gör inget! säger dottern 5år,
-Dom går att äta ändå:d

Jag blir bara så trött, lönen för mödan ,gråa torra chokladmuffins.

Vad har ni lyckats med i köket med lite hjälp?:angel:
 
Sv: Medstjälpare

Vad har ni lyckats med i köket med lite hjälp?:angel:

Igår hjälpte de till att (nästan) orsaka en ny fuktskada i huset, som om vi inte har tillräckligt av den varan iaf! :crazy: ;)

De brukar vara med när jag lagar middag. Jag fyller diskstället med lekvänliga saker och låter kranen rinna lite. Sen upp med ungarna på varsin stol, av med tröjorna och sen får jag lugn och ro!? :cool:

Igår lyckades de dock flytta en pastakastrull som höll på att fyllas med vatten. Ner i vasken med den och sen forsade det vatten över hela diskbänken! :eek: Det värsta är att jag stod bredvid och var inte snabbare än dem! :o

Jaja, golvet blev moppat en extra gång! :)

/Timsetim
 
Sv: Medstjälpare

Haha visst är barn underbara jämt *not'

Här lagade vi korv stroganoff häromdagen UTAN falukorv,för den hade Hampus ätit och delat med sig till katten och illern av...Med förklaringen att "korv är gott..mamma jag är mätt nu"
 
Sv: Medstjälpare

:rofl::rofl::rofl:

Inte illa att du fick sås i allafall :D

Här kan jag inte minnas några större missöden som de har stjälpt till med. *ska försöka ruska om hjärnan & se om jag kommer på nått*
 
Sv: Medstjälpare

Idag skall jag och sambon äta vuxenkryddad korv stroganoff för barnen är på förskolan (jag börjar jobba 13.30).

Smärre översvämmningar vid diskbänken är ganska vanliga här sonen 2,5 år älskar att diska:banana:. Laninatgolvet ser inte riktigt ut som nytt längre, lite bubbligare kanske.
 
Sv: Medstjälpare

lönen för mödan ,gråa torra chokladmuffins

Nej, lönen för mödan är barn med tilltro till sig själva! Man får försöka se det så. Som vuxen vill man ju gärna att flera timmar i köket ska resultera i något man kan äta;), men när man lagar mat med barn får man tänka om och se det pedagogiska som huvudsyftet. Om det blir något ätbart är det bara bonus!:D
 
Sv: Medstjälpare

Min son, knappt två år, har bestämt att det är HANS uppgift att knäcka äggen. Vi köper bara krav-ägg (=dyrt), så det är tålamodsprövande att stå och se på och hoppas att åtminstone lite hamnar i bunken...:smirk:
 
Sv: Medstjälpare

Min är ju bara två år, men lite har han hunnit med i alla fall.

Hällt ut ett pepparkar över hela sig och golvet. Jag kom på honom när jag hörde det nysa ute i köket, när jag kom ut var han helt rödögd kraken.

I höstas fick han gepp om ett paket potatismjöl som han glatt hällde ut över hela sig, bänken och golvet. Sedan tjoade han glatt "brmm brmm!" Han ville att vi skulle dammsuga upp det :D

I förrgår hörde jag hur det fnittrade i köket, trodde han busade med hunden. Men det efterföljdes av rassel, då insåg jag att han gjorde något med couscousen jag hällt upp... Jag sprang ut och såg honom kasta stora nävar med torr couscous på hunden.

Sambon undrar varför jag envisar med att ha honom med när han bara ställer till, men jag tycker det är halva vitsen med att baka :love:
 
Sv: Medstjälpare

Hela grejen med muffinsbaket var att vara lite pedagogisk och göra något tillsammans. Men det är ju meningen att det man kokar ihop skall gå att äta;).
Nu är dom små grå uppätna av oss i familjen som har bra tänder, lite torra blev dom.:p
 
Sv: Medstjälpare

Idag har vi gjort pizza. Största utmaningen med min son är att han äter upp alla ingredienser. Det är bara sallad och lök som får vara ifred.

Om jag öppnar en burk majs eller oliver blir det oftast bara hälften kvar, trots att jag skyndar mig. Till och med potatisen gnager han på innan den hamnat i grytan och förflyttats till spisen.
 

Liknande trådar

Hemmet Det här är det ultimata lussebullsreceptet. Säger nån nåt annat har de fel. Ingredienser * 50 g jäst för söta degar (1 paket) * 150 g...
2
Svar
27
· Visningar
3 431
Senast: Rugge
·
Hemmet Tänkte att vi ska renovera köket i juni, och vill gärna ha allt färdigt tills dess så det kan gå så smidigt/snabbt som möjligt:) Här...
Svar
2
· Visningar
1 671
Senast: hvala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp