medryttarkontrakt??

T

tivo0li

har precis blivit medryttare, brukar man skriva kontrakt för de?? :confused:

Sv: medryttarkontrakt??

Min medryttare har inget kontrakt. Dom andra medryttarna i stallet har inte heller det. Vet faktiskt inte alls hur vanligt det är.

Om du är på jakt efter ett så finns de att köpa via bla www.hastlitteratur.se
Jag personligen har inte haft kontrakt när jag varit medryttare,men jag har bara promenadridit i stor sett, men fråga ägaren till hästen hur h*n vill göra

Det där är väl en sån där typisk grej som så länge allt går bra så behövs det inte.. känns kanske bara jobbigt och pinsamt att ens ta upp.? Men faktiskt, varför inte?

Det är väl bättre att man har klart för sig vad som gäller? Vad händer om du är ute och rider och hästen blir skrämd och skenar över grannens tax..? :o Vad händer om den nya svindyra dressyrsadeln skrapas sönder mot ett träd..? :o vad händer om hästen råkar sparka till en parkerad bil under en ridtur..?

Inget av detta händer förhoppningsvis allj såklart, men det kan vara bra att man kanske åtminstonne har pratat om det även om man inte skrivit ner det.. Täcker hästens försäkring, eller ägarens, eller är det din hemförsäkring som gäller och i så fall, har du en sån?

Bara en tanke, har själv aldrig haft kontrakt då jag varit medryttare, har aldrig tänkt på det förrän du ställde frågan...hmm..?

Lycka till! :D

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 814
Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka