Medryttarhäst?

Sv: Medryttarhäst?

Jag tycker det är viktigt att prata om vad ägaren letar efter för medryttare.
* Vad som gäller ( antal, dagar, vad man ska göra osv.)
* Hur man ska hantera hästen/rida
* Betala nåt?
osv..

Sen att man kan tillmötes gå dom kraven personen har, så att det blir bra:)
Ett plus är ju att man kommer överens bra och har samma mål.

Några saker till:
- tänk noga igenom vad DU vill ha ut av medrytteriet/hästen
- var ärlig mot ägaren om dina kunskaper och vad du vill
- ta inte på dig mer än du klarar av

Det är mycket viktigt att du känner att du och ägaren kommer bra överens och att du känner att du trivs med han/henne.
Och självklart hur du och hästen klickar, ev. betalning, vad som gäller i övrigt.

Lycka till!

Mitt bästa tips är att du känner att det verkligen klickar mellan dig och ägaren och att ni har nästintill samma syn på hästhantering, ridning osv, annars är det väldigt lätt att det skär sig! :)

Mitt bästa tips är att du känner att det verkligen klickar mellan dig och ägaren och att ni har nästintill samma syn på hästhantering, ridning osv, annars är det väldigt lätt att det skär sig! :)

Precis vad jag skulle säga efter vad jag hört både IRL och på buke om medrytteri.

Jag har inga mer erfarenheter än att ha ridit hästar på ett stuteri i närheten men det är bra folk så det är inga problem att komma överrens :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Radannons Söker lugn och trygg medryttarhäst söder om Stockholm, gärna Grödinge, Södertälje, Tumba området. Främst en dag i veckan, ibland kan...
Svar
0
· Visningar
944
Senast: sjm
·
Utrustning Är det någon som har typat ned sin transport? Min medryttarhästs ägare ska typ ned sin så hennes nya bil får dra den. Någon som vet hur...
Svar
6
· Visningar
677
Senast: Fideli
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 741
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar