Medryttarhäst / Foderhäst

S

Suss

Hej Jag undrar hur ni fann era medryttar och foderhästar?
ger det något att sätta ut en annons eller åkte ni runt och presenterade er på olika stall...

Har nämligen funderat på att sätta ut en annons, letar anonser ang medryttar osv varje dag men finner inget i närheten...har dåligt kontaktnät här eftersom jag inte bott så länge

// Sussie

Sv: Medryttarhäst / Foderhäst

Jag har egen häst osv, men första medryttarhästen jag hade så ja visste min mormor någon som behövde hjälp.

Nu sista här så satte jag själv ut en annons och fick svar ifrån en som ja tog över boxen jag hade när jag flyttade min häst.

Så sätt ut annons, det är bättre än ingenting alls! = )

Nu har jag egen häst.. men sista medryttarhästen hittade jag på en urflippad fest.:angel:.. En massa "fylledravel" men det blev bra. red den hästen i 3 år innan jag köpte min egen..

När jag var yngre och var utan häst en perjod, gick jag runt i trakten och frågade om nån behövde hjälp.. Jag fick napp efter ett tag. Och utifrån det har jag oxå byggt upp kontakt nät..

Finns det ridklubbar i närheten där det rör sig mycket privat ryttare så kan mna ju annonsera där...

tack för tips...så efter jag skrivit att det redan fanns en tråd...

jag åkte till några stall i närheten och satte upp lappar om att jag ville bli medryttare. skrev lite om hur mycket ja vägde och hur lång ja va och typ te.x att jag inte ville ha en het ponny! sen tog det ca en månad eller mer då ringde en tjej som behövde två medryttare! sen andra gången så hadde min första medryttarhäst blivigt såld så då letade ägaren upp en ny ponny till mig som stod i samma stall!:Dmen man måste ha tålamod jag väntade på¨min andra i ca 2 månader!:Dlycka till!

När jag hade egen häst så fick jag sköta andras hästar också. De som behövde hjälp i stallet eller om de var ridskolehästar som kom till stallet då de skulle få ha det skönt sista sommaren/hösten.

Nuvarande sköthästen har jag skaffat efter vi sålde den egna hästen. Sköthästen står i samma stall så jag kände ägaren och så kom hon att tänka på mig att jag var hästlös så då fick jag börja på han :D

När du letar så får man kolla överallt, anslagstavlor, internetsidor, tidningar o.s.v. Tillslut hittar man någon man åååker och tittar på. Själv hittade jag min nuvarande foderhäst på en anslgtavla i närmaste matbutik. När du letar, så tag hjälp från så många olika källor som möjligt.

åker, menade jag utan massa åååå:n.

Senaste stället fick vi genom att min mamma nämde för folk på min lillebrors brottarklubb att hennes döttrar letar efter någon som behöver hjälp med sina hästar. Vi fick två napp och valde det ena stället eftersom det var närmare. Nu har vi varit här i lite över tre år och trivs underbart bra fortfarande! :D

Innan det knackade vi dörr hos alla som hade häst och fråga trevligt om de behövde någon hjälp med sina hästar. Så har kompisar till mig också gjort när de letar och oftast är det faktiskt någon som behöver hjälp!

Jag slängde ut en annons här på Buke om att jag sökte medryttarhäst. Fick ett svar, åkte och provred, hästen uppförde sig lite underligt :angel: men jag provade en gång till och rider henne fortfarande :love:, det har gått 1½ år nu

20070620_1.jpg

Man kan ju leta här på bukefalos, blocket och hästnet o.s.v. Så hittade jag min foderhäst. :D

Jag hittade min förra medryttarhäst på annons på internet.
Troligen kommer jag dock behöva hitta en ny nu till hösten =(

Nu har jag egen häst, men när jag skulle leta efter en foderhäst satte jag ut annonser lite varstanns..Samma sak när jag letade medryttare till hästen jag har nu (får nog börja leta igen snart... :angel: ) Så det är bara att du håller utkik överallt där det finns hästar och fråga folk du känner

Lycka till :bow:

Har egen häst nu, men jag hade henne på foder först, henne hittade jag för att hon var på inridning i ett stall där jag hade praktikplats, och sen ville ägarna inte rida henne själv för att hon var lite för mycket häst. Jag har annonserat själv tidigare och hittat en foderhäst på det viset, har även svarat på en annons om att det behövdes medryttare och haft en på det viset. De andra har varit genom folk jag/eller min familj har kännt.

Lille Baily som jag var medryttare på ett tag, vars ägare känner min mamma. Vi träffade tjejen då som ägde B-ponnyn på en ridskola, hennes barn var bara 3 och 5, och hon behövde någon som kunde rida ponnyn lite mer ordentligt. Jag tackade JA att ta hand om honom några dagar i veckan! :D ibland är det superbra att ha föräldrar som kommer med bra saker ibland! :bow:

Men jag tröttnade och slutade att rida på ponnyn... Så blir det ibland.. Men intresset har kommit tillbaka så smått nu. pch nu passar jag en liten B-ponny, som jag faktiskt kan rida på... :D

Jag letar medryttarhäst så jag har lagt in annonser på typ hastannonser, hastnet, equippa... tror också jag ska sätta upp lappar utanför mataffärer och så :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 683
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 700
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
442
Senast: The Beast
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama