Sv: Medryttare?
Kan väl berätta lite om alla mina medryttar hästar
Häst 1 ; red jag 2-3 ggr/v, betalade 400 kr/mån. Red ut 1 gång i veckan, dom andra 2 dagarna gjorde jag som jag vill. Mockade i stallet, fixade mat. En angloarab, var det.
Häst 2; red jag gratis 2-6 ggr/v, red var/när och hur jag ville. mockade och fixade mat. Det var en nordis travare
Häst 3; Hade jag som min egen häst helt gratis, red han 6 ggr/v, tränade, tävlade osv. Fick låna transporten när jag ville mm. Mockade oftast åt honom, om det inte redan var fixat när jag kom. Det var också en nordis travare. Han var min bäste vän
, tyvärr sålde ägarna honom. Saknar honom något fruktansvärt
Häst 4; Stod i samma stall som ovan, hade hästen som min egen helt gratis, med samma villkor som hästen ovan. Jag avr även med och beslutade att dom skulle köpa henne, en bångstyrig arab, som totalvägrade gå från gårdsplan, jag vart förälskad ( jag avr även den enda som fått henne från gårdsplan, av dom 30 st som provridit). Hon var min bästa vän, men tyvärr fvar jag tvungen och flytta.
Häst 5; En nordis travare, som jag red 2-6 ggr/v, tränade på ridbana och ute i skogen. Behövde inte mocka, och inte fodra. Red gratis.
Häst 6; Ett varmblod, tränade henne på ridbanan o i skogen red 2-4ggr/v. betalade 500 kr /mån. Dock vart hon skadad hela tiden, så jag slutade.
Häst 7,8,9 : Står i samma stall, rider dom hur ofta jag vill och helt gratis. Är en nordis på 16 år, Halvblod på 22 år och halvblod på 5 år. Tränar dom på banan, samt ute i skogen. Rider helt gratis, får åka på träningar. Behöver inte mocka, men brukar ställa upp med det då jag ändå är där, samt fixar all mat till dom förutom höet.
Va många hästar det blev