Medryttare

N

Nadin

Hur mycket brukar det kosta att vara medryttare? Vilkn kostnader som delas då?

Sv: Medryttare

det bereor på vart du bor, ser att du bor i sthlm men vart???

JAg har en medryttare på min häst som står stallad i göteborg. Hon betalar 500 kr i månaden och rider ca 1 gång i vecka. Vissa veckor blir det mer. Jag står för allt. Men om man har en häst på halvfoder delar man på alla kostnader

Min medryttare rider 2 ggr/v, ibland mer. Hon får rida hur hon vill. Mockar och gör iordning fodret ca varannan gång. Hon står för egna ridkläder och hjälm, utrustning står jag för. Hon behöver inte ens köpa godis till killen, det gör jag. Hon betalar 700kr/mån, ingenting under sommarvilan.

det är olika... men jag betalar 500 kr i månaden.. :angel:

glömde.. jag rider 1-2 gånger i veckan.

Jag skulle gärna låta någon rida en av mina hästar gratis!

Det är olika! Ta bara i min medryttarhästs stall... Jag betalar inget, rider 4 dagar :) , en rider 6 dagar i veckan o betalar 500 i månaden, och den tredje rider två gånger och betalar 500...

Olika hästar, olika priser...

När jag var medryttare på hästen som jag idag äger betalade jag 600:-/månad. Red ca 5 dagar/vecka men fick ha henne alla dagar om jag ville.
Fick lägga upp ridningen precis som jag ville, ägaren red inte själv.
Tycker det är hyfsat billigt med tanke på att det är i Sthlms-området!

Jag har min medryttarpålle ca 2 dagar i veckan. Betalar ingenting. Har honom som min egen dom dagar jag har honom.

När jag var medryttare betalade jag och en kompis allt från 300 till 600kr /månad för oss bägge. Då delade vi på 2 dagar som vi måste ta, sedan fick vi rida mer oftast om vi ville. Det var halva stallhyran och fodret som vi hjälpte till med då.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 814
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 742
Senast: SwedEmB
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Alicia, Emmie och Lina brukar ha ridlektioner på Gålö söder om Stockholm. Nu har de fått möjlighet att testa något nytt – att bli...
Svar
0
· Visningar
455
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama