Medryttare

Sv: Medryttare

Jo, jag har tänkt på det där och kommit fram till att det är precis så jag har hört yngre förmågor resonera när det gäller t ex CV:t - man "måste" ljuga och förbättra sanningen lite "för det gör ju alla":(

Jag skulle kanske söka mig en tantmedryttare:idea: De resonerar kanske mer som jag gör; att man håller det man lovar och är precis så bra som man utger sig för att vara. Problemet är bara att min häst kanske inte riktigt passar in i mallen för "tanthäst" - det får vara smågalna tanter som jag själv då!

Det är faktiskt rätt beklämmande att det har utvecklats åt det hållet. Att folk tycker man måste ljuga.

Om kriterierna för tant är att man håller vad man lovar..ja..då är jag en tant! För att citera V. Carlebäck under OS och ft när ämnet handlade om att orka stå hela rundan 'Det är en hederssak!'. Det är en hederssak att höra av sig o berätta hur man vill ha det. Jag tycker också det ingår under 'hyfs'.
 
Sv: Medryttare

Ja det är min tanke också, en äldre inte yngre. Tyvärr ingen bra erfarenhet av yngre. Synd då jag inga större krav har på personen utan den ska ha ridit ett par år och veta vilken styrka en så pass stor häst har. Nu är min häst väluppfostrad, kan ställa honom och han står kvar där. Älskar att plocka svamp:-)
 
Sv: Medryttare

Ja det är verkligen ingen bra start om man ska behöva ljuga om sina erfarenheter och det verkar som det är så yngre måste göra.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 902
Senast: Tassa
·
Hästmänniskan Jag har en fundering. Jag skaffade en medryttare till vårt sto som stått med dräktig och haft föl innan. Så vi letade medryttare då jag...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 877
Anläggning Står nu inför val av stall/lösdrift och hur jag än vänder och vrider på detta så blir jag inte klokare. Först, lite saker ni behöver...
2
Svar
21
· Visningar
2 685
Senast: spinxx
·
Anläggning Hjälp mig tänka. Står för tillfället i mindre privatstall (<10 boxar). Jag sköter mockning och kraftfoder till min egen medan in- och...
Svar
17
· Visningar
2 925
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp