Medlemsförvirring

_Runaway_

Trådstartare
Det råder total förvirring i min hjärna nu. Satt och kollade lite på SBK om tävlingar i vår och sommar. Och jag är ju verkligen hur sugen som helst på att komma ut och tävla lite med vovven när kursen är avslutad och vi är redo. et verkar finnas en hel del tillfällen på klubbarna runt Stockholm. Men detta med medlemskap..
Får jag tävla på alla brukshundklubbars tävlingar om jag är med i sbk? Jag måste även gå med i min lokala bruksklubb, det räcker inte med enbart sbk väl?

Eller är det en idé att gå med i SHU (jag är 21) och ha SBK som specialklubb? Får jag då tävla på alla klubbar?

Sorry för en förvirrad nybörjare :angel:

Sv: Medlemsförvirring

När man är medlem i SBK så är man det centralt. Sen väljer man vilken Brukshundklubb man vill vara medlem i och gå t ex kurser hos. Så du kan vara medlem i t ex Södertälje och på det medlemskapet kan du tävla på vilken SBK-klubb som helst i hela landet utan att behöva vara medlem i just den klubben.

Det finns något som heter dubbelt medlemskap i SHU. Det har genom åren varierat vilken ålder som gäller för att delta på SBK:s tävlingar när man är medlem i SHU. Gå in på SHU:s website och kolla, där ska stå alla regler om detta. Antingen så är det 18 år eller 25 år som gäller.

Liknande trådar

Hundträning Jag är nu medlem i rasklubben och i den lokala brukshundsklubben, men insåg precis att den lokala brukshundsklubben inte anordnar några...
Svar
17
· Visningar
1 530
Övr. Hund Lite luddig rubrik, men visste inte hur jag skulle formulera mig. Snart kommer våran valp, och vi har börjat kika på olika klubbar som...
Svar
7
· Visningar
1 033
N
Övr. Hund I juni tog jag över en omplacering, en helt vanlig hund som inte passade i flocken. Jag skulle egentligen bara ha hunden som "gårdshund"...
Svar
14
· Visningar
1 374
Islandshäst hej jag behöver lite hjälp haha jag kan verkligen noll om tävlingar på islandshästar eller tävlingar överhuvudtaget men är villig att...
Svar
5
· Visningar
1 414
Senast: Freyr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka