Milosari
Trådstartare
Om en dryg månad är det dags att flyga igen och ångesten börjar krypa på. Jag har redan varit vaken flera nätter och spenderat alldeles för mycket tid med att googla flygolyckor. I vanliga fall löser jag flygskräcken med alkohol, dricker jag tillräckligt mycket så blir jag för glad för att vara jätterädd (jag dricker mig inte redlös utan "salongs" dvs ca 3 glas vin. Vet att en del människor bara blir räddare av att dricka alkohol men så fungerar det inte på mig). Men denna gång ska jag resa med ett litet barn och även om mitt resesällskap är kapabelt att helt ta över ansvaret för barnet så är jag inte helt bekväm med att vara så påverkad. Det gör också att starka lugnande tabletter går bort.
Terapi finns det inte tid för nu, så vad kan man göra? Finns det läkemedel som lugnar "lagom" mycket? Finns det läkemedel som man kan börja ta redan nu? Flygresan varar i 4 timmar ungefär men det är betydligt fler timmar med stark ångest. Jag vill inte heller skrämma upp barnet
Terapi finns det inte tid för nu, så vad kan man göra? Finns det läkemedel som lugnar "lagom" mycket? Finns det läkemedel som man kan börja ta redan nu? Flygresan varar i 4 timmar ungefär men det är betydligt fler timmar med stark ångest. Jag vill inte heller skrämma upp barnet