_FiA_

Trådstartare
Jag har verkligen försökt googla mig till ett svar, men finner inget... ska resa till Mexico och har medicinen oxascand och behöver ha med den. Inom EU gäller Schengen och jag har haft ett sådant papper från apoteket med mig . Men hur är det med mexiko? Behövs det intyg?

Min erfarenhet är generellt att de inte kollar.

Jag har rest in i USA med flertalet natkotikaklassade mediciner (och intyg), men ingen nämnde medicinerna eller frågade efter något intyg. Samma sak när jag reste in i Förenade Arabemiraten för två veckor sedan. Hade intyg med från min läkare men ingen nämnde ens medicinerna.

Jag har rest med mediciner och intyg ett tiotal gånger men aldrig behövt visa något intyg. Ingen har någonsin ens nämnt medicinerna. Skulle dock aldrig chansa och med tanke på hur lätt det är att få ett intyg så har jag alltid med oavsett reglerna.

Liknande trådar

Tjatter Ska ju en tur till USA och sällskapet jag åker med har en massa mediciner och verkar inte ta på allvar riktigt de här med att fixa rätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 750
Senast: sthu
·
Mat Hej Nu behöver jag lite hjälp igen. Jag har googlat mig blå utan att riktigt förstå då min engelska inte når hela vägen. Jag ska resa...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 662
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 583
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 144
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar