Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det någon som har hört hur det går med medicinen Permax till våra hästar med Cushing? Finns den ännu att köpa och hur länge kommer den att finnas?
Är så rädd att jag plötsligt inte får något recept när det är dags nästa gång.
Hej!
Se till att kontakta apoteket i god tid innan ni behöver ny medicin till era cushings-hästar!
Jag gick för att hämta ut "min" (hästens förstås) Permax igår. Hade inte hört något om att den skulle sluta säljas. Lämnade in receptet förra veckan och trodde att det bara var att hämta ut medicinen, men nej! De får inte Permax från leverantören, så nu står jag här med medicin som normalt skulle räcka till på måndag och måste sänka dosen rejält så att den räcker längre! På veterinärs inrådan skall jag tillägga. Ersättningsmedicinen (Percotil) måste beställas, och det tar 1-2 veckor att få den! Åtminstone enligt "mitt" apotek.
Vill bara på detta sätt varna andra som behöver medicin till sina hästar så att ni slipper få denna kalldusch ...
Får inte veterinärerna som har licens ut info om detta? För min veterinär har inte sagt något. Inte heller har dom sagt något på apoteket när jag hämtade sist.
/Maria
Exakt vad Percotil är vet jag inte, mer än att det är den medicin veterinären på Strömsholm skulle ringa in åt min häst i stället för Permax. Det borde vara "piller" eftersom hon sade att det skulle bli en tablett i stället för fyra per dag, som hästen får nu. Kostar det dubbla mot Permax, men det känns inte som det stora problemet just nu. Jag vill bara ha medicin till min älskade häst! NU!
Oki. Percotil är nog ändå uteslutet för min del. Har inte råd med den dubbla Permax-kostnaden just nu. Men ska ta upp det som alternativ när jag pratar med min veterinär idag.
Någon annan som har någon idé? Eller hur ska ni göra med era hästar?
/Maria