Medicin mot dålig mage

H

Harmonica

En bekant tipsade mig för ett tag sedan om en medcin som gick att köpa på apoteket, vet inte om den var receptbelagd eller inte, som iallafall var superbra när hästen är lös i magen! Någon som kan tänka sig vad jag syftar på?
Annars ska ju proviva-dryckerna vara bra, någon som har provat under en längre tid? Det borde väl gå väldiga mänger av det om det ska funka?

Sv: Medicin mot dålig mage

Ja men om du hittar svaret på min fråga i en nuvarande tråd så är du väldigt välkommen att berätta vilken:smirk:

Jag menar att du kan se vad folk provat att ge , flera av prod. kan Vet. skriva ut så du kan köpa det på apoteket.
Och eftersom du inte vet om den är på recept eller inte , eller hur den ser ut , inga ledtrådar så är det ju ganska långsökt att hjälpa till .
Så svaret är nog ganska svårt att ge , men ett tips var att se i tidigare trådar.

Otaliga produkter diskuteras i denna tråden. Där finns säkert ditt preparat med. Men att komma på vilket det är av allt som nämns där är nog svårare;)

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=618226

Men sen kan jag inflika att jag har anv. Proviva till mina hästar med helt otroligt resultat! Jag hade problem med en diarréhäst som gick först 1 säsong med lindriga besvär. Säsong 2 hade han en otrolig diarré (värre än vad som beskrivits i ovanstående tråd) och jag provade flertal preparat som vet. rekommenderade. Inget hjälpte mer än lindrigt. Efter 2-3 dagar med Proviva vände problemen drastiskt och efter 3 flaskor var han helt bra!!! Har aldrig haft en lös hög efter detta! Vilket är otroligt och jag är överlycklig över att det fungerade på min häst.

Sen så har jag även gett med samma goda resultat till fånghäst. Där blev resultatet så otroligt bra att vet. på Hbg blev helt lyrisk över effekten! Men denna vet. sa då att det inte var säkert att alla får lika bra resultat utav den vilket jag tyckte kändes tvivlande med tanke på min erfarenhet (och folk i min omgivning). Men efter att ha tipsat om den här på Buke så verkar det inte som om ngn annan här har fått samma effekt... Så det fungerar nog verkligen inte på alla. Men hurvida sedan dessa personerna har testat produkten på ett sätt som jag tycker är "vettigt" vågar jag inte svara på. Jag vet att några utav testarna gav lite ngn dag och inget alls i ett par dagar osv. Ska man prova så ska man göra det konstant i ca 2-3v tid. (kan får sämre resultat den första veckan innan magen vant sig) Man bör heller inte ge mer än 3dl om dagen eftersom större mängd nog kan få motsatt effekt. Det sämsta man kan göra är att först ge lite, ta bort det och sedan ge lite igen... Ska man prova så ska man ge varje dag i minst 2v. Får man ingen effekt på denna tid så är det ingen idé att prova mer. Hjälper produkten så får man resultat redan efter ett par dagar (om det inte är så att det först blir ngt sämre för då dröjer det ytterligare ngn vecka innan resultat ses)

Sen så finns det en häst-variant också som säljs och som är framtagen just för hästar. Den har jag däremot inte hört ngn som blivit bra utav (men det finns säkert).

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka