Medical card

B

Boomfalleralla

hello!

ett tag sen jag red fälttävlan sist, och jag har tappat bort min "ficka" till mitt medical card.
Men på min nummerväst finns det ett fack på insidan som är i perfekt storlek för medical card. Frågan är nu, får man ha lappen där eller måste man ha den synlig? jag har glömt:crazy:

Sv: Medical card

hello!

ett tag sen jag red fälttävlan sist, och jag har tappat bort min "ficka" till mitt medical card.
Men på min nummerväst finns det ett fack på insidan som är i perfekt storlek för medical card. Frågan är nu, får man ha lappen där eller måste man ha den synlig? jag har glömt:crazy:

Den ska sitta på vänster arm. Så fickan i västen är inte ok.

Den ska sitta på vänster arm. Så fickan i västen är inte ok.

Då undrar jag varför man ser så många som har den på benet?

Har faktiskt tänkt skriva en tråd om det tidigare. För enligt vad jag har hittat i TR så står det att den ska bäras i armbindel. Inget om på vilken arm eller om man får sätta armbindeln vart på kroppen man behagar?

Då undrar jag varför man ser så många som har den på benet?

Har faktiskt tänkt skriva en tråd om det tidigare. För enligt vad jag har hittat i TR så står det att den ska bäras i armbindel. Inget om på vilken arm eller om man får sätta armbindeln vart på kroppen man behagar?

Fast då läser inte du senaste TR. Där står tydligt att den ska bäras på vänster arm.
Att sen inte alla är "up to date" är en annan sak. Jag vet däremot att ÖD jagade felaktiga placerade MC i Gärds, Vinslöv och Tågarp i våras. :)

Tillägg: Mom 432 det står tom "väl synligt" på vänster arm och vara KOMPLETT ifylld

Senast ändrad av en moderator:

Tack!!
Jag får erkänna att jag inte skrivit ut några uppdateringar till mitt 03 reglemente så då står det säkert i det.

Tycker det är bra att det finns en regel, vore ju förjäkligt om sjukvårdspersonalen var tvungen att leta efter kortet innan de kunde börja behandla.

Hmm, undrar vilket det är jag har då (hade nämligen för mig att det var 06)? Mitt dressyr Tr har jag bredvid mig och det är från 03, ft tr ligger i transporten så jag får kika när jag går ner o släpper ut den magre kraken. Längtar tills de kommer ut på nätet.

*kapar tråden lite*

Jag vet att jag har läst det här förut någonstans men eftersom jag inte hittar det så frågar jag igen, förlåt för avvikelse från ämnet.

Var får man tag i sitt m.card? Alltså, pappret man ska fylla i. Och finns själva hållaren? Finns detta i välsorterade ridsportbutiker eller kan man beställa från nätet...?

Tacksam för svar

*kapar tråden lite*

Jag vet att jag har läst det här förut någonstans men eftersom jag inte hittar det så frågar jag igen, förlåt för avvikelse från ämnet.

Var får man tag i sitt m.card? Alltså, pappret man ska fylla i. Och finns själva hållaren? Finns detta i välsorterade ridsportbutiker eller kan man beställa från nätet...?

Tacksam för svar

här tex länk

Min kompis tävlade fälttävlan med sin ponny, och skrev sitt egna medical card och fäste det med gummiband på sin ena stövel. Hon kom tvåa och det var ingen som klaga.

Min kompis tävlade fälttävlan med sin ponny, och skrev sitt egna medical card och fäste det med gummiband på sin ena stövel. Hon kom tvåa och det var ingen som klaga.

Att hon fäste det på stöveln är ett brott mot TR. Att hon klarade sej den gången innebär inte att det är ok. :crazy:

Att man kan skriva sitt eget ser du på min tidigare länk. ;)

tack alla:)
jag har fixat det nu, jag hittade en skit bra hållare i min ridsportsbutik och hade den VÄL synligt på vänster arm.

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 019
Senast: Kirre
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 284
Senast: Marvin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 223
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2