Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är roligt!Jag har fått för mig att jag vill åka till Gotland på medeltidsveckan. Nästa sommar kanske.
Några som varit där? Är det roligt?
Ja och det är kulJag har fått för mig att jag vill åka till Gotland på medeltidsveckan. Nästa sommar kanske.
Försök till dräkt tycker jag nog är obligatoriskt, inte frivilligt utan är man ju inte där.Jag har fått för mig att jag vill åka till Gotland på medeltidsveckan. Nästa sommar kanske.
Man kan åka dit i dräkt eller utan det är en smaksak. Man blir mer inkluderad i dräkt.
Skulle nog inte säga att man blir mer inkluderad eller att det är obligatoriskt, men i princip alla som jag träffat som besökt MTV utan dräkt (råkat boka resa samma vecka, eller medvetet) går runt i typ två timmar och sen går de direkt till ett marknadsstånd och köper något. Du behöver inte gå i dräkt, men du kommer vilja.Försök till dräkt tycker jag nog är obligatoriskt, inte frivilligt utan är man ju inte där.
Man kan köra pirat med hatt och alvöron eller ngt.
(eller ngt medeltida 1300-tal såklart)
Jag pratar inte om bemötande från andra, det är ju helt egalt, utan känslan i en själv.Skulle nog inte säga att man blir mer inkluderad eller att det är obligatoriskt, men i princip alla som jag träffat som besökt MTV utan dräkt (råkat boka resa samma vecka, eller medvetet) går runt i typ två timmar och sen går de direkt till ett marknadsstånd och köper något. Du behöver inte gå i dräkt, men du kommer vilja.
Man behöver inte lägga tusentals kronor, men någon tusenlapp på marknaden så att man smälter in lite mer.
Jag kanske uttryckte mig fel men jag känner mig naken när jag går i vanlig kläder på Medeltidsveckan. Med ett försök till dräkt kan man närma sig drömmen om det fina i medeltiden för jag lämnar gärna pesten åt sitt öde.Skulle nog inte säga att man blir mer inkluderad eller att det är obligatoriskt, men i princip alla som jag träffat som besökt MTV utan dräkt (råkat boka resa samma vecka, eller medvetet) går runt i typ två timmar och sen går de direkt till ett marknadsstånd och köper något. Du behöver inte gå i dräkt, men du kommer vilja.
Man behöver inte lägga tusentals kronor, men någon tusenlapp på marknaden så att man smälter in lite mer.