Medel att ge som injektion vid lätt urkalkning av skelettet?

HannaZ

Trådstartare
Pratade med en bekant som nämnde ett medel som skulle ha god effekt vid lätt-måttlig urkalkning. Skrev upp namnet "Tilderen" men det verkar inte vara rättstavat för jag hittar inget på nätet. Sökt på lite olika stavningar.

Nån som vet vad detta är?

Fick höra att en klinik utanför Landskrona använder sig av detta.

Sv: Medel att ge som injektion vid lätt urkalkning av skelettet?

Tack!

.................

Tildren ges som infusionsdropp under några timmar o vid flera tillfällen.

Vad jag vet mot spatt o urkalkning av strålbenen med rätt gott resultat.
Om du hittar ngn statistik får du gärna länka hit den:laugh:

Veterinären har använt Tildren preparat på våran häst som hade en kraftig inflamation på insidan av skenbenet efter en griffelbensoperation. Och det var sista utvägen för oss att prova. Och resultatet blev helt perfekt. Vår veterinär finns i mellanskåne. Vi fick själv betala eftersom f-bolaget inte ersatte Tildren.

Liknande trådar

Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 252
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 653
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 414
Senast: cassiopeja
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 497

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka