Med risk för att låta korkad

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Xenox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 731
X

Xenox

Hur länge är en katt dräktig? och när märker man att dom är dräktiga?
Min katt ropade hela dan igår på en pojke och nu har grannens katt kommit och uppvaktar henne. Om hur länge ungefär kan jag då vänta mig kattungar? (det kommer bli världens sötaste svarta med gula ögon ;) både mamma o pappa ser nämligen ut så)

Vilket avmaskningsmedel är bäst? något som är bättre än något annat?
(i somras fick min smaka på hästarnas :o )

Sv: Med risk för att låta korkad

En katt är dräktig i 9 veckor, +/- någon dag. Tecken på dräktighet är rodnade och/eller svullna tuttar och det brukar man kunna se på en del katter efter 3 veckor, men absolut inte på alla.

Låt inte katterna få av hästarnas avmaskningsmedel! Det är alldeles för starka grejer. Till kattungar och dräktiga/digivande katter rekommenderas Banminth, annars är Axilur bra, tar det mesta.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
5 446
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag köpte en till, vuxen katta vid midsommartid. Säljaren sa att det fanns risk för att hon parat sig i maj för då hade hon varit borta...
Svar
1
· Visningar
1 066
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
833
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 226
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025