Oj, det låter väldigt begränsande (och på gränsen till paranoia). Så länge inte DU tar på någon på fel sätt som du skriver ska du inte behöva bekymra dig för att ta emot en kram?Nej jag har aldrig uppfattat en kram som sexuella trakasserier men det finns säkert några som gör det, numera är jag väldigt restriktiv med att ta emot en kram eller ens vara i närheten av någon som riskerar att "ta på mig på fel sätt", man vet inte vem som smyger runt med mobilkamera i närheten och i dagens samhälle så finns det ju sådana som njuter av att "sätta dit" män som helt oförskyllt hamnat på kornet just där och då.
Den här diskussionen kom upp för inte så länge sen i ett fikarum på ett företag (jodå, det händer att jag blir inbjuden på fika lite här och där ibland) och där fanns både kvinnor och män, alla tänkte likadant som mig, man vet inte vem som går runt och bär på hat och tar alla tillfällen till att åtminstonde förnedra någon av motsatt kön, ganska intressant att jag inte är ensam om dom här tankarna.
Är detta verkligen något som i någon som helst utsträckning drabbar privatpersoner, eller tror folk att det gör det? (Är man politiker eller annan mer utsatt offentlig person så är det antagligen en viss risk).
Det är verkligen inte svårt att låta bli att antasta/kränka folk. Googla mee too och samtycke eller ”får man inte kramas längre?” så finner du säkert svar.
Kommer någon och erbjuder en kram som mottagaren vill ta emot så är det verkligen inte sexuella trakasserier