T
tirnanog
...jag har nu gett upp det här med enaxlad parkörning när jag helt enkelt själv fick erfara hur vingligt, instabilt och farligt det kändes att köra i denna, tyvärr. Vi har ju byggt den själva och jag kan misstänka att det hade vart bättre med ordentliga ritningar till ett sådant projekt för att det ska bli bra.
Nu har jag således bara två frågor, jag har lyckats hitta en fyrhjulsvagn på annons som egentligen är till a-b-ponny och den är körd i enbet. Jag ska titta på den och se hur tung den är,
vad tror ni är maxtyngden för två minisar (80 och 85cm) att dra?
Hur ordnar man med svänglarna på en vagn som från början är körd enbet? Hur ska de alltså fästas på vagnen för att de sedan ska kunna ha varsin svängel? Jag menar anordningen framtill på en fyrhjulsvagn är väl sådan att framhjulen svänger tillsammans medan bakhjulen enbart går rakt fram?
Därför undrar jag bara hur det normalt sett ser ut.
Hoppas inte dessa frågorna är för dumma att fråga!
Jag står på kö på bibblan till körböcker som redan är utlånade men jag vill hemskt gärna veta nu innan vagnen eventuellt blir såld
Nu har jag således bara två frågor, jag har lyckats hitta en fyrhjulsvagn på annons som egentligen är till a-b-ponny och den är körd i enbet. Jag ska titta på den och se hur tung den är,
vad tror ni är maxtyngden för två minisar (80 och 85cm) att dra?
Hur ordnar man med svänglarna på en vagn som från början är körd enbet? Hur ska de alltså fästas på vagnen för att de sedan ska kunna ha varsin svängel? Jag menar anordningen framtill på en fyrhjulsvagn är väl sådan att framhjulen svänger tillsammans medan bakhjulen enbart går rakt fram?
Därför undrar jag bara hur det normalt sett ser ut.
Hoppas inte dessa frågorna är för dumma att fråga!
Jag står på kö på bibblan till körböcker som redan är utlånade men jag vill hemskt gärna veta nu innan vagnen eventuellt blir såld