Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min häst har samma problem. Han har gått med för trång sadel, har enorm manke och har blivit urgröpt på sidorna. Han går med en Maxflex och får gott om plats för sin manke. Sadeln blir lite vid såklart framtill eftersom han fattas muskulatur där men det fyller vi ut med fårskinnspadd med inlägg. Detta är den enda sadel han har kunnat ha, som ligger still, ger honom frihet att röra sig och plats åt manken. Nu när han dessutom håller på att muskla sig vid manken kommer vi kunna plocka bort inläggen! Sadlarna är ju inte så vanliga än men bäst hade ju varit om du kunnat prova innan du väljer bort.
men den passade inte hästen, vi bytte järn i den men med min vikt (65kg) tryckte ihop sadeln så att det inte fanns mkt plats kvar på sidan/ovanför manken. Sadelns kåpor och stroppar går lite i vinkel bakåt, men nordsvenskens tjocka mage tvingar stropparna framåt och hela sadeln åker fram på bogarna tyvärr, har skickat mail och frågat om ngn av de andra modellerna kan passa bättre ist
Ja går sadelns kåpor bakåt så är den för vid eller helt fel i modellen, som du skriver - trist.
Men jag blir lite oroad när du skriver att din vikt trycker ihop sadeln
65 kg är just ingen vikt kan jag tycka, så mycket ska väl inte sadeln påverkas av den!
Då undrar jag om sadeln verkligen är något bättre än de helt bomlösa varianterna... tänker på viktfördelning mm
Ja går sadelns kåpor bakåt så är den för vid eller helt fel i modellen, som du skriver - trist.
Men jag blir lite oroad när du skriver att din vikt trycker ihop sadeln
65 kg är just ingen vikt kan jag tycka, så mycket ska väl inte sadeln påverkas av den!
Då undrar jag om sadeln verkligen är något bättre än de helt bomlösa varianterna... tänker på viktfördelning mm