Sv: Max vikt på boots?
Ja, det är det tråden handlar om, så det vet vi nu
Dem har ändrat till 250g
Ja, det är det tråden handlar om, så det vet vi nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dem har ändrat till 250g
Hjälp!!! Mätte min hästs hovar och det är 13cm långa!? Visserligen är det dags för hovis och jag mätte hela hoven, fattar inte riktigt var jag ska mäta.
Men jag vet att han har stora hovar och jag tror inte han är över 145cm.
Så nu kan jag inte tävla längre??
Knäpper du fast dom på dina egna ben eller ?nu var inte frågan om vad som var sjystast mot hästen för jag anser inte att det är taskigt att ha tyngre boots och såna kommentarer har jag inget intresse av.
Frågan var hur pass tunga man kan ha innan väta gör att bootsen blir för tunga.
Han har haft ett par 250 men de är i läder och om de blir blöta så blir de garanterat för tunga så jag undrar om någon vet hur mkt tyngre de blir när de blir blöta på kardborrbandet och några andra påhopp är jag inte intresserad av.
Att man aldrig kan ställa en fråga och bara få ett svar utan massa negativa kommentarer.
men de som tillhör eliten och har jätte samlade och välutbildade hästar som är högt utbildade använder också viktboots, kan räkna upp många väldigt duktiga ryttare som har viktboots på sina hästar som rider i landslaget. det handlar inte om dålig utbildning utan om att få till det där lilla extra på tävling, jag tror ingen sätter på viktboots på sin nyss inridna häst som inte har styrka i kroppen nog.
och om en ryttare väger 60-100 kilo och en sadel 7-10 kilo är ju inte några fjuttiga 250 gram något att prata om, hur mkt väger inte skorna, man sätter på.
Med din inställning ska man väl inte rida alls på hästen, låt den gå i hagen istället så den slipper all vikt och föl ska man inte heller ta på dom för det är förskräckligt hemskt med den vikten.
Hopphästar och dressyrhästar har man benskydd på och de väger minst lika mkt som viktbootsen och de lider inte av det så jag förstår faktiskt inte grejen med att viktboots skulle vara så farligt. Har aldrig sett hört eller varit med om att någon häst fått problem för att de har haft boots var och varannan isisryttare har det ju så då skulle ju varenda isis ha problem med benen.
Nu kom den lååååånga utläggningen om att inte rida osv....
och så med slutknorren "att alla andra har ju boots".
En häst som ridits länge är inte garanterad korrekta halvhalter.