Sv: Max vikt på boots?
sluta skriva skrattande gubbar till folk bara för att de tycker annorlunda, och skaffa dig ett liv istället för att hacka på andra.
Jag har inget dåligt samvete, min häst har det superbra och jag använder precis den utrustningen jag vill till min häst och jag skiter i vad nån krigisk människa sitter och säger på nätet.
Tack för mig.
Man ska använda boots med måtta. Och det är även FEIF medvetna om. Varför skulle det annars finnas viktregler och vägning vid tävling...
Vikter missbrukas. Hästens saknad av balans ursäktas med att det är boots hästen behöver. Inte bättre ridning där hästen får balans och bogfrihet. Det är så många hästar som rids slarvigt och är nertyngda med maxboots och där ekipaget inte ens kan göra en halvhalt ordentligt.
Och det är inte alls konstigt att så fort nån manar till försiktighet med viktning så dras det igång en lååång haranger om skor och sadlar och att hästen inte ska användas till ridning Jag ser det som att det är det dåliga samvetet som talar....
Och super att hovlängden kontrolleras. Kombinationen dålig balans, toklånga hovar och tunga viktboots och ovalbaneridning gör att överansträngning och ledinflammationer kommer som ett brev på posten.
sluta skriva skrattande gubbar till folk bara för att de tycker annorlunda, och skaffa dig ett liv istället för att hacka på andra.
Jag har inget dåligt samvete, min häst har det superbra och jag använder precis den utrustningen jag vill till min häst och jag skiter i vad nån krigisk människa sitter och säger på nätet.
Tack för mig.