max vikt gör ponny;s?

H

hejlisa

max vikt för ponny;s?

Hej!

Jag är 164cm lång och väger runt 58 kg, min fråga är; Är jag för stor för ponny;s ?:confused:

Om jag kan rida ponny;s, vilka kan jag då rida? B, C, D?

Tacksam för svar:bump: :love:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: max vikt för ponny;s?

Hej!

Jag är 164cm lång och väger runt 58 kg, min fråga är; Är jag för stor för ponny;s ?:confused:

Om jag kan rida ponny;s, vilka kan jag då rida? B, C, D?

Tacksam för svar:bump: :love:

Jag är en cm längre än dig, väger ungefär samma och min pålle är d-ponny. Ser inte illa ut på nåt sätt och hon orkar utan problem.

:D

okej, vad bra. För jag har liksom alltid undrat om jag är för stor för ponnysar överhuvudtaget ! :)

Du kan rida både c- och d-ponnier tycker jag. Sen beror det ju på typen förstås. Du kanske inte ska hårdträna den allra minsta och spetigaste c-ponnyn. Men en helt normal större c-ponny är inget problem för dej.
Du kan rida alla d-ponnier helt utan problem.

Sv: max vikt gör ponny;s?

jag är ungefär lika lång som dig och väger runt 50 kg. Det ser inte dumt ut när jag rider en mindre D-ponny eller en kraftigare C-ponny, du kan lugnt fortsätta rida ponny!

Sv: max vikt gör ponny;s?

Du är av samma "storlek" som mig, jag rider C-ponnysar varje dag, ingen är väl den spinkiga modellen men jag tycker inte att du behöver oroa dig speciellt mycket....

okej, tack alla i hoppa :) det känns skönt att veta att man inte är för stor :idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 718
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 539
Senast: Ceta
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V