T

tistlan

min katt äter hela tiden, är det normalt?

sen undrar jag en annan sak, nämligen... min katt är väldigt pratglad.. han mjaoar hela tiden, jag har ingen aning om vad han vill... han får massa kel och lek, men det hjälper inte.

tacksam för svar.

Sv: matvark?

Hur ser katten ut i hullet och vad äter han för mat?

Vissa katter är helt enkelt pratglada, mina pratar hela tiden jag tycker det är mysigt ;)

Vet inte om det är normal att katter äter HELA tiden. Låter som det blir en rund katt i så fall :angel:

Mina katter är också ganska pratglada. Honkatten jamar inte men låter: brrr brrr (ungefär). Speciellt på morgnarna när jag går upp. Jag antar att hon säger: -Godmorgon! ;)
Hankatten däremot jamar så fort han inte får uppmärksamhet. Står jag upp och pratar i telefonen så "klättrar" han på min ben och jamar. Då får jag sätta mig ner och kela med honom: -Det är bara MIG du ska prata med! :p Är han busig så låter han: -Brr Mooaoo! och så gör han en rivstart och springer runt och busar.
Knäppa katter!:p

Hur ser katten ut i hullet och vad äter han för mat?
han ser helt normal ut, och han äter light-mat.. kanske därför?

kan även tillägga att han varit utekatt innan, men nu är han innekatt...
an kanske äter och mjaoar för att han är "deprimerad"? Fast han verkar inte särskilt deppig annars.

Vissa katter är helt enkelt pratglada, mina pratar hela tiden jag tycker det är mysigt ;)

visst kan det vara mysigt, men inte tidigt på morgonen, runt 5-6, då man helst vill sova. :P

Mina katter är också ganska pratglada. Honkatten jamar inte men låter: brrr brrr (ungefär). Speciellt på morgnarna när jag går upp. Jag antar att hon säger: -Godmorgon! ;)
Hankatten däremot jamar så fort han inte får uppmärksamhet. Står jag upp och pratar i telefonen så "klättrar" han på min ben och jamar. Då får jag sätta mig ner och kela med honom: -Det är bara MIG du ska prata med! :p Är han busig så låter han: -Brr Mooaoo! och så gör han en rivstart och springer runt och busar.
Knäppa katter!:p

min katt låter också "brrr mooaoo" konstant... söker han uppmärksamhet?
men han får ju uppmärksmahet hela tiden. :S

Kan vara lightmaten som gör att han är hungrig, och äter mycket då den generellt innehåller alldeles för mycket kolhydrater och för lite fett och proteiner.

Jag tror inte du ska vara oroad över pratet, verkar katten tillfreds med livet? Är han kastrerad?
Min Okastrerade hankatt sjunger lite om nätterna men jag har vant mig. På dagarna gör mina katter mycket underliga och mindre underliga ljud. Det ligger helt enkelt för vissa katter att vara verbala ;)

Kan vara lightmaten som gör att han är hungrig, och äter mycket då den generellt innehåller alldeles för mycket kolhydrater och för lite fett och proteiner.

Jag tror inte du ska vara oroad över pratet, verkar katten tillfreds med livet? Är han kastrerad?
Min Okastrerade hankatt sjunger lite om nätterna men jag har vant mig. På dagarna gör mina katter mycket underliga och mindre underliga ljud. Det ligger helt enkelt för vissa katter att vara verbala ;)

okej, då får jag satsa på nån annan mat åt kattskrället. :P

ja, han är kastrerad och han verkar tillfreds med livet, förutom att han verkar längta ut, speciellt när solen skiner... då sitter han i fönstret med tassarna mot fönsterrutan och muttrar nånting. Tyvärr går det inte att ha han som utekatt, eftersom vi bor i lägenhet i ett mkt trafikerat område.
annars är han en underbar katt.. kelig, lekfull och väldigt social och nyfiken :)

Har du provat vänja honom vid sele? Så kan du ta ut honom i vårsolen i bland :)
Om jag var du skulle jag satsa på burkmat till matvraket, Mjau burkar och portionera ut dagsransonen på tre-fyra mål :)

just nu är katten ute på promenad i selen med min syster.. jag ser dom ifrån fönstret... oj vad allt verkar spännande :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
456
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama