Mattider & rumstillväjningstips & tricks?

Bansan

Trådstartare
Japp, nu är det inte långt kvar innan min lilla Alabama ska komma hem. På torsdag eftermiddag ska jag åka iväg och hämta henne & som jag längtar.
Jag har nog läst allt som finns att läsa i hundväg på sistone men fortfarande vill jag ha mer tips & råd för att mitt lilla gull ska bli så bra som möjligt från början.

Det här med maten t ex: Hur ofta ska en liten valp ha mat varje dag? Finns tydligen ganska många skilda åsikter om detta har jag förstått.
Ska man börja redan från början med att träna hunden i att man får ta skålen från den under tiden den äter osv?

& så rumsrenheten: Några speciella tips & tricks för att få detta att fungera smidigast möjligt?

& så måste jag ju visa gullet också :love: :love: :love:

Djupa Skogens Alabama

Alabama6v.jpg

Alabama6veckor.jpg

Sv: Mattider & rumstillväjningstips & tricks?

Söting!!

Uppfödaren brukar skicka med en matlista. Där står rekommenderad mat, mängd och vilka tider detta ska serveras. Till 8 veckors valpar brukar man ge mat 4 gånger om dagen.
Jag skulle inte ta skålen från min valp. Om jag vill ha kontroll över maten lär jag den att vänta på att få äta tills kommandot varsågod kommer.

Rumsrenhet - det gäller att vara snabb i svängarna. Ut efter sömn, mat, lek - håll ögonen öppna!

Liknande trådar

Hundhälsa Vet inte om det här är en "ge mig tips-tråd" eller bara en skriva-av-mig-tråd. Min lilla tik fick något slags anfall i början på...
Svar
8
· Visningar
2 589
Senast: martha
·
Hundhälsa Åsikter finns alltid. Det finns lika mycket hundägare, som åsikter om vad som är bäst för hunden. Alla tänker vi olika, och samtidigt...
Svar
9
· Visningar
1 784
Hundhälsa Från att ha vart en otroligt petig och kräsen hund med maten i tre år har min hund gått över till att bli ett matmonster på 4 år som...
Svar
17
· Visningar
2 066
Senast: Lyan
·
Övr. Hund På torsdag kommer vår 7månaders hanhund hem till oss. Jag får med mig hans igloo och hans filt ( som även kommer från uppfödaren) och...
Svar
18
· Visningar
1 542
Senast: Flo-Jo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama