mattes lilla hjärta

V

voltigehoppare

Jag blev hemringd igår från jobbet av min pojkvän som inte är särskilt hundvan som sa att flat-tiken min hade ont i magen. Inte dåligt heller :eek::cry:

När jag kom hem möttes jag av av stackars lilla pluttan som hade mage stor som ett hus men hon hade slutat yla :crazy: slängde mig på telefon till strömsholm å sen in i bilen. Tur att man har nära!

På sjukhuset blev det konstaterat magomvridning och hon blev satt på dropp och fick smärtstillande. Vet berättade att det va en riskabel operation som också kunde bli väldigt dyr. Jag ringde upp min pappa som står på försäkringen och vi kom överrens om att ge henne en chans. Han kom dock inte ihåg hur mycket hon var försäkrad för.

Vid 23 tiden togs hon in på operation och jag och killen åkte hem med unghunden (som tyckte att det va rätt kul att va på strömsholm :P ). Inte mycket sömn sen orolig och ledsen som man var.. Vet ringde strax innan 03 och sa att hon hade överlevt själva operationen och nu höll på att sys ihop och att de sytt fast magsäcken för att den inte skulle snurra igen.

Hon var också bekymrad över en liten förändring i en liten del av levern :( men det ville hon inte gräva i efter den långa operationen. Det senaste jag hörde var att hon i morse precis innan vet skulle gå av sitt pass låg på smärtstillande men hade vänt sig själv och så. Hade dock på blodproven visat sig ha lite dåliga värden på njurarna.

Pluttan är 7 år men jag vill ju ha kvar henne länge än, hon har inte visat nåt tecken på att ha haft problem med njurarna annars. Vi såg sedan att hon var föräkrad upp till 20 000 och det här kan gå upp till det dubbla. Men jag tar gärna av mina sparpengar som kanske var tänkt till en liten skruttbil iaf bara jag får hem min finaste igen :cry:

Nu går jag bara hemma å väntar på att få höra hur det går, de skulle ringa igen i eftrmiddag. Personalen på strömsholm har varit guld :love:

Sv: mattes lilla hjärta

Håller tummarna för stackars voffen :cry: men jag tror tyvärr ni får räkna med mkt mer i kostnad :/

tack till er båda :bow:

Vet var först skeptiskt men efter smärtstillande och dropp gick pulsen ner och hon fick tillbaka lite färg så dom opererade och hon verkar ju klarat det någorlunda bra hittils. Men många hundar som gjort denna operation kan plötlisgt bli sämre och inte klara rehaben efteråt :crazy: Så oroligt att va ifrån pluttan. Lillhunden verkar tycka det är tråkit utan henne också, ingen att terrorisera här hemma :devil: :angel:

Håller tummarna att det ska gå bra, och inte blir så pass dyrt att du inte har råd med skruttbilen du tänk dig.

Berätta gärna hur det gått. :bow:

Ursch strömsholm är dyrt men dom gör ett bra Jobb dessutom.. Håller verkligen tummarna för er. :)

ja jag är rädd för det :(
Försök tänka positivt, och så kan ni ju höra hur ni ligger till i kostnad. Hunduppfödaren vi var på besök hos för 2 veckor sedan (flat) presenterade en gammalhane som op:ats för tarmvred.... 73tusen.... så ni bör hålla koll på kostnaderna :( Det positiva i den dyra historien är att han var pigg och frisk och återhämtat sig bra :)

Senaste nytt från Wilma är att hon är relativt pigg, är lugn och svarar bra på det smärtstillande. Öpnnar det dörren ska hon därifrån hehe men får hon vara ifred liger hon lugnt och avslappnat :)
Cellproverna på levern innehöll inga cancerceller va de kunde se :banana: Får dock plastma idag då hon hade lite mycket vita blodkroppar och lågt protein. Hon blir iaf kvar över helgen så skulle dom se hur hon mår i början på veckan.

Efter första dygnet var vi uppe i nästan 30 000 men då var ju 20 av det bara operationen sen var det ju leverprover och så.. Får hoppas nu då att det "bara" blir kostnader för dropp och sånt under rehab så det inte händer nån mer större grej.

Till råga på allt har Wilma nu också gått å blivit tv-kändis :D De filmade på strömsholm för att de nyinviger massa nya grejjer där, så såg ni en flat i en "box" svischa förbi så var det min älskling ;) Det var min lilla mamma som satt å tittade på nyheterna som såg det, har själv inte sett klippet.

Jag ska få hämta hem Wilma idag :bump: :banana: :bow: :love:

Igår hade hon varit pigg å glad och suttit och skällt en del, tyckte väl att det va helkonstgt att hon skulle behöva sitta där :D Hade dock litet blåsljud på hjärtat som vi ska kolla senare. Så ringde de idag å sa att de bedömde henne som tillräckligt frisk för att få åka hem :bow:

Voltigehoppare är lyckligast i världen just nu, och inte ens helt ruinerad :banana:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 190
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 452
Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 288
Senast: regina11
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama