Mättande smoothies?

Crossline

Trådstartare
Skulle ni vilja tipsa mig om recept på mättande smoothies?
Jag är inte alltid jättebra på att äta, men flytande brukar gå bra även på morgonen. Krav är att den ska vara nyttig, mättande och absolut inte innehålla banan...

Skulle ni vilja tipsa mig om recept på mättande smoothies?
Jag är inte alltid jättebra på att äta, men flytande brukar gå bra även på morgonen. Krav är att den ska vara nyttig, mättande och absolut inte innehålla banan...

Min favorit: Avokado, äpple, mynta, lite lime/citron och äpplejuice. Så fräsch och god! Du kan ha i lite yoghurt eller kvarg för mer fett/protein så att den mättar bättre.

Min standardfrukost är 3 msk grekisk yoghurt (helfet, 9%), 0,5 dl bär, 2 msk havregryn, 1 msk chiafrön och 1 dl mjölk som jag mixar ihop till en smoothie. Har jag tränat eller känner mig extra hungrig lägger jag även till 0,5 dl vassleprotein. Jag tycker att den är mättande och fräsch! :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept...
2
Svar
22
· Visningar
2 292
Senast: Exile
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 221
Senast: Red_Chili
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 435
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar