Mättande smoothies

Piek

Trådstartare
Har ni några favorit recept på smoothies? :)
Gärna mättande som funkar till frukost som man står sig länge på.

Mvh hejjagharprecisköptennyjättetrevligsmoothieblenderochharingenfantasi :D

Jag gör bra nyttiga och inte med en massa frukter i. Min favvo just nu är fryst hel spenat, citron, färsk ingefära och avokado. Jätte god. En annan minst lika god är samma som innan men byt ut spenaten mot selleri.
gulan

Avokado är ju en mycket bra bas. Nyttig, mättande och har i sig inte så himla stark smak så den går att kombinera med de smaker du gillar. Det går även att köra ner turkisk yoghurt.

Blanda i chia-frön. Antingen så häller du en matsked eller två i ett glas, fyller upp med vatten och ställer i kylen över natten eller som jag gör, börjar med chiafrön och häller över lite vatten. Sen har jag oftast i kokosolja, en banan, apelsin, turkist yoghurt och kanske mjölk om den blir för tjock. Ibland om jag vet att det blir långt till lunch har jag i ägg också. Jag kan stå mig nästan en hel dag!

Om man vill att shakes eller smoothies ska mätta lite mer så kan man blanda i psylliumfröskal precis innan man dricker. Mättar och håller magen i trim :)

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Jeps
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 119
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 761
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 398
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar