Mått på westernpad?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare equitouch
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 657
E

equitouch

Hjälp, jag behöver måtten på en westernpad.
Någon som har ett måttband och en pad i närheten?

Och förresten, någon som har måtten på en polypad?

Tack

Sv: Mått på westernpad?

En westernpad är ofta 30"*32" eller 32"*32". Bör i cm bli 75*80 eller 80*80. Tävlingsfiltar/padar är 34" långa ibland. 1"=2,5 cm.

"Vanlig" polypad blir för liten. Jag har mätt... Däremot gör PP westernpadar också har jag sett på deras hemsida, minns tyvärr inte adressen och vet inte om det finns någon i Sverige som säljer dem. Om jag ska vara ärlig tycker jag att PP känns för sladdrig att ha till westernsadel.

Senast ändrad:
Sv: Mått på westernpad?

:bow:
TUSEN TACK FÖR SVARET!!
BUGAR OCH BOCKAR!!
:) :bump:

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Behöver tips på - Transport med stuteriinredning och sadelkammare - baklängestransport med frontlastning och stuteriinredning samt...
Svar
2
· Visningar
391
Senast: Oknytt
·
Tjatter En spinoff på tidigare tråd om att hitta på ett efternamn. Jag kommer byta efternamn i samband med skilsmässa. Har, som sagt, varit inne... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 067
Senast: Enya
·
Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka