Mått på dressyrschabrak, Lamicell?

Centaur

Trådstartare
Är det någon som har ett hyfsat nytt (dvs ej krympt efter många tvättar) Lamicell Elegance schabrak som kan mäta längd och bredd? :)

Eller om någon kan tipsa om andra dressyrschabrak som är stora och passar en sadel med extra långa kåpor? Jag föredrar mjuka schabrak med stora rutor, inte Mias od.

Är det någon som har ett hyfsat nytt (dvs ej krympt efter många tvättar) Lamicell Elegance schabrak som kan mäta längd och bredd? :)

Eller om någon kan tipsa om andra dressyrschabrak som är stora och passar en sadel med extra långa kåpor? Jag föredrar mjuka schabrak med stora rutor, inte Mias od.

Jag har långa kåpor på min sadel.
Har schabrak från Eskadron, Equiline, Kingsland, Eurostar, Anky och Hööks utöver Mias.
Jag tror Eskadrons är de längsta jag har. Har något med stora rutor från dem. Mjukare material också.
Eurostars är mjukare och har större rutor.
Kommer jag ihåg kan jag mäta några imorgon.

Ankys är rejäla på alla håll. Mina nya favoritschabrak som ligger jättebra under sadeln:up:
Har även en hel de från euro-star och dom är väldigt mjuka i funktionsmaterial.
Tycker ESS är rejäla också!

Mätte nu vid kvällsfodring för att inte glömma.

Eurostar ca 58 cm från ryggkanal/söm.
Hööks ca 58
Equiline ca 55 (mer plats för manke och är längre än 55 i fronten)
Kingsland ca 51-52
Anky ca 51-52

Sen hade jag något från Lyckås som jag tror heter DEsperado. Det var 58 det med.

Eskadronen var borta, nedpackade fortf antar jag. Men vet att det är långt.

Mätte nu vid kvällsfodring för att inte glömma.

Eurostar ca 58 cm från ryggkanal/söm.
Hööks ca 58
Equiline ca 55 (mer plats för manke och är längre än 55 i fronten)
Kingsland ca 51-52
Anky ca 51-52

Sen hade jag något från Lyckås som jag tror heter DEsperado. Det var 58 det med.

Eskadronen var borta, nedpackade fortf antar jag. Men vet att det är långt.

Tack vad snällt! Ska jämföra med de jag har. Tack till er andra också för bra tips! :)

Eskadrons är jättestora, ser ut som täcken på ponny... Även Equestrian Sthlm och Equito är stora. ES gillar jag massor, verkligen mjuka och håller sig fina i tvätt.

Eskadrons är jättestora, ser ut som täcken på ponny... Även Equestrian Sthlm och Equito är stora. ES gillar jag massor, verkligen mjuka och håller sig fina i tvätt.

Ja, jag vet att jag haft min ponnys cob-schabrak från Eskadron på sadeln med långa kåpor. Det var på håret. Men funkade..
Full-strl är några cm till godo.

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
798
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·
Utrustning Är på jakt efter fler schabrak till vardags! Men jag börjar bli less på dom som fungerar halvdant eller inte alls. Vet ni några...
2
Svar
26
· Visningar
4 067
Senast: mazariin
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 727
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar