Matstolsdjungeln...

Migo

Trådstartare
Efter att ha funderat i ett år tänkte jag äntligen beställa matstolarna vi längtat efter... bara för att få beskedet att de är helt slutsålda. 😭

Jag har noll koll på möbelaffärer utöver IKEA, stolarna vi gillar fastnade vi för hos en kompis. Vi har begränsad bugdet och tid pga utlandsflytt om en månad, tror att frakten till vår destination blir... jättedyr, så behöver få hem dem innan dess.

Bild på stolen vi ville ha: Svikt, högt ryggstöd och tyg/skinnimitation som är lätt att torka av. Färg är inte viktig så länge de inte är vita 😬

Jag vet att det finns gott om inredningsgenier här, vart kan vi börja leta?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230409_082806_Brave.jpg
    Screenshot_20230409_082806_Brave.jpg
    36,1 KB · Visningar: 134
Jag har stolar från Jysk. De sviktar liiite i ryggstödet iaf, sjukt bekväma och så enkla och smidiga! Har haft dem kanske 1-2 år nu och inte märkt minsta lilla problem med dem än. Hade tur att kunna köpa dem på rea.
Screenshot_20230409_091956_Chrome.jpg
 
Jack på Mio, supersköna med bra svikt. Såg att de även hade ngn som heter Leo på rea (399:-) men vet inte hur dom är
 
Efter att ha funderat i ett år tänkte jag äntligen beställa matstolarna vi längtat efter... bara för att få beskedet att de är helt slutsålda. 😭

Jag har noll koll på möbelaffärer utöver IKEA, stolarna vi gillar fastnade vi för hos en kompis. Vi har begränsad bugdet och tid pga utlandsflytt om en månad, tror att frakten till vår destination blir... jättedyr, så behöver få hem dem innan dess.

Bild på stolen vi ville ha: Svikt, högt ryggstöd och tyg/skinnimitation som är lätt att torka av. Färg är inte viktig så länge de inte är vita 😬

Jag vet att det finns gott om inredningsgenier här, vart kan vi börja leta?
Jag har 4st ljustgrå sådana,köpta i Ungern
 
<snip> Vi har begränsad bugdet och tid pga utlandsflytt om en månad, tror att frakten till vår destination blir... jättedyr, så behöver få hem dem innan dess.
<snip>

Jag har bestallt mobler fran Sverige pa "utforsel" sa de skickades direkt till USA och var skatte befriade nar de kom fran for att det kom in under gransen av skatte pliktiga varor. Jag betalade runt 30K sek for moblerna vilket var skattefritt i Sverige.
Sedan betalade jag runt 30K for shipping men ingen skatt alls i USA utan det gick pa ett ut for mig. Kolla utlands shipping och skatte regler for er.
 
Efter att ha funderat i ett år tänkte jag äntligen beställa matstolarna vi längtat efter... bara för att få beskedet att de är helt slutsålda. 😭

Jag har noll koll på möbelaffärer utöver IKEA, stolarna vi gillar fastnade vi för hos en kompis. Vi har begränsad bugdet och tid pga utlandsflytt om en månad, tror att frakten till vår destination blir... jättedyr, så behöver få hem dem innan dess.

Bild på stolen vi ville ha: Svikt, högt ryggstöd och tyg/skinnimitation som är lätt att torka av. Färg är inte viktig så länge de inte är vita 😬

Jag vet att det finns gott om inredningsgenier här, vart kan vi börja leta?
Det ser ut som en väldigt vanlig typ av stol, så jag skulle leta på begagnatmarknaden. Ingen leveranstid, plus bra pris.
 
Det ser ut som en väldigt vanlig typ av stol, så jag skulle leta på begagnatmarknaden. Ingen leveranstid, plus bra pris.
Jag bevakar marketplace och blocket utan framgång, men det kan ju dyka upp nått. Det enda jag hittat än så länge var fullständigt söndeklösta av katt och skulle ändå kosta 100:-/st 🙄
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp