Nejdå, jag har inte missförstått den.
"Är det OK att ge matresterna till hunden? Vad ska kan man INTE ge?"
Jag har svarat att det är OK, samtidigt som jag reagerade över inläggen i stort. Tycker att "foderstaterna" för våra jyckar spårat ur, när sådana här saker ens kan diskuteras. (Inte i meningen "inte får" diskuteras!)
Om jag inte misstar mig alldeles, så bestod ursprungligen inte vår föda heller av särskilt mycket spannmål. Ändå lever vi och frodas idag. Detsamma kan fö sägas om min nuvarande hund, samt att familjens alla övriga hundar också gjort det, trots alla kolhydrater.
"Dessutom tror jag inte det är nyttigt för hund att slafsa i sig feta creme fraichsåser". Det tror inte jag heller, med är det det för någon?
En undran: Varför är just morötter undantagna från vegetabilieförbudet?
Vi skall kanske skilja på vad hunden behöver, vad som är, historiskt, naturlig mat, vad som är funktionellt, vad som är onödigt och vad som är direkt olämpligt/skadligt. Dessutom är mängder och proportioner intressanta i sammanhanget.
På tal om spannmål, så sitter jag och funderar på våra matvanor. Mest är det "mat och potatis", och ibland, på tal om spannmål, pannkaka, paj, spaghetti och redda såser. Utslaget på en månad, ganska liten mängd spannmål, bröd borträknat. Asch, det var en parantes.
LIA