Vår son är 10 1/2 månad nu. När vi började med smakportioner och mat slukade han glatt allt och åt bra. Nu är han jättesvår på mat. Jag ammar fortfarande och det sker även nattetid (jag är nog en napp). Men tidigare när han åt bra ammade jag lika mycket som nu eller mer så jag känner själv att han npg inte äter dåligt bara för att han är mätt på amning.
Det man oftast får i honom är frukt (helst citrusfrukter) och kex av olika slag (köper sockerfria). Men det blir ju väldigt ensidig kost tycker vi.
Nu börjar jag fundera om vi gör fel som ger oss och ger kex/frukt. Har han lärt sig att om man matvägrar kommer "godiset" fram? Eller är de för små för att fatta så långt? Ska man ge dem vad de äter utan att oroa sig för frukt- och kexdieten?
Vi vet varken ut eller in...
Det man oftast får i honom är frukt (helst citrusfrukter) och kex av olika slag (köper sockerfria). Men det blir ju väldigt ensidig kost tycker vi.
Nu börjar jag fundera om vi gör fel som ger oss och ger kex/frukt. Har han lärt sig att om man matvägrar kommer "godiset" fram? Eller är de för små för att fatta så långt? Ska man ge dem vad de äter utan att oroa sig för frukt- och kexdieten?
Vi vet varken ut eller in...